وزارت نیرو متعهد به تامین حقابه محیط زیست و کشاورزی اصفهان شده است

استان اصفهان در سال‌های اخیر بدلیل خشکسالی و کمبود منابع آبی با مشکلات بسیاری در بخش‌های مختلف محیط زیست و حوزه کشاورزی و اقتصادی مواجه شده است.

منصور شیشه‌فروش افزود: تعهدات وزارت نیرو از طریق اجرای طرح‌های انتقال آب و جلوگیری از برداشت بی‌رویه آب در بالادست محقق خواهد شد. وی تاکید کرد: درخواست ما از وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست کشور این است که این تعهدات ملی را به‌جد رعایت کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اظهار‌کرد: کاهش میدان دید و گرد و غبار در جاده‌ها موجب بروز حوادث ترافیکی می‌شود و گرد و غبار اثرات منفی بسیاری هم بر سلامت عمومی جامعه دارد. وی بیان کرد: در زمان حاضر بسیاری از اراضی کشاورزی استان رها شده و به زیر کشت نرفته و بسیاری از چاه‌ها، قنوات و منابع آبی خشک و تالاب بین المللی گاوخونی به کانون گرد و غبار تبدیل شده است. شیشه‌فروش ادامه داد: در زمان حاضر رودخانه زاینده رود و ۹۹ درصد از تالاب گاوخونی بعنوان یک پیکره طبیعی در شرق اصفهان خشک است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، کم آبی را به مثابه یکی از معضلات جدی استان توصف و خاطرنشان کرد: از جمع ۴۲ مخاطره ثبت شده، کم آبی و خشکسالی، سیل، آلودگی هوا، گرد و غبار، تصادفات جاده ای و فرونشست زمین، بیشترین مخاطرات این استان محسوب می شود.