وی خاطرنشان کرد: پاییز و زمستانِ سال گذشته، اصفهان شرایط خاصی داشت و مصرف مازوت بدلیل برودت هوا و تامین نشدن گاز مورد نیاز نیروگاه شهید منتظری، آلودگی هوای این شهر را تشدید کرد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: بدلیل مشکل پیش آمده برای تامین سوخت این نیروگاه در سال گذشته، امسال دستورالعمل مصرف بهینه سوخت در راستای تامین پایدارِ گازِ آن و نیز صنایع‌ را به شرکت گاز استان ابلاغ کردیم.

شیشه‌فروش ادامه داد: از شرکت گاز استان خواسته‌ایم تا درخواست تخصیص جداگانه سهم مصرفِ گازِ صنایع بزرگ اصفهان از شرکت ملی گاز کشور را مطالبه کند زیرا محصولات و فراورده‌های تولید اغلب صنایع بزرگ استان در سطح ملی است.

وی خاطرنشان کرد: البته درخواست ما از «دیسپاچینگ» کشوری شرکت ملی گاز این است که این اختیار را به خودِ استان بدهد تا مصرف بهینه گاز در منطقه را بر اساس ملاحظات درون منطقه‌ای مدیریت کند. مدیریت متمرکز شبکه‌های قدرت یا کارخانه‌ها که توانایی کنترل تمام اجزای کلیدی کارخانه یا شبکه را داراست، دیسپاچینگ(Dispatching) یا اتاق کنترل نام دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان یادآور شد: یکی از مُصوبات سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور به اصفهان این بود که نیروگاه‌ها مازوت مصرف نکنند از این رو تاکید استانداری نیز این است که گازِ نیروگاه‌های استان تامین شود تا دیگر نیازی به مصرف این نوع سوخت و تحمل آلودگی توامان هوا نباشد.