به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان مهدی کریمی افزود: در ابتدا فقط سه دهک کم‌درآمد مشمول یارانه تشویقی بودند که با اجرای این طرح دهک‌های اول تا آخر دهک هفتم، مشمول یارانه تشویقی مضاعف می‌شوند.

وی ادامه داد: این دهک‌ها می‌توانند ۱۱ قلم کالای مورد نظر دولت شامل (شیر، ماست، پنیر، قند و شکر، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت قرمز منجمد، روغن، برنج، حبوبات و ماکارونی) را در فروشگاه‌های تعیین شده خریداری کنند.

مدیر اجتماعی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، هدف از اجرای طرح کالابرگ الکترونیکی را حفظ سلامت و امنیت غذایی مشمولان یارانه بیان کرد و گفت: هر سرپرست خانوار برای استفاده از این طرح باید حداقل ۲۰۰ هزار تومان خرید داشته باشد.

وی اضافه کرد: هم اکنون در استان بیش از سه هزار شرکت تعاونی، فروشگاه زنجیره‌ای و فروشگاه‌های خُرد در راستای اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی به مردم خدمت رسانی می‌کنند. کریمی خاطرنشان کرد: واحدهای تعاونی استان که قصد ارائه کالا در این طرح به متقاضیان را دارند می‌توانند، درخواست خود را از طریق شرکت (فارا)، فروشگاه‌های خُرد از طریق اپلیکیشن (شما) و تعاونی‌های روستایی از طریق سازمان تعاون روستایی اقدام کنند. وی بیان کرد: خانوارها می‌توانند برای مشاهده دهک خود به سامانه حمایت و یا سامانه پنجره خدمات دولت https://my.gov.ir مراجعه کنند و همچنین جهت دریافت کد خرید و یا اطلاع از باقی مانده حساب کارت الکترونیک خود ، کد #۱۴۶۳*۵۰۰* شماره گیری کنند. هم اکنون در استان اصفهان بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار خانوار از یارانه حمایتی دولت استفاده می‌کنند .