گالری اکنون، میزبان نقاشی‌هایی با تلفیق نور و سایه

این بخشی از بیانیه نمایشگاه نقاشی حمیدرضا امامی از زبان خود اوست. نمایشگاهی که این روزها در گالری اکنون برپاشده و علاقه‌مندان می‌توانند با توجه به سطوح و نور و سایه در این آثار، حالاتی را درک کنند که یا با ترس و وهم نمایان می‌شود و یا با سرخوشی و شاعرانگی به سرانجام می‌رسد.

حمیدرضا امامی، نقاش و برگزارکننده این نمایشگاه بیان کرد: آثار ارائه شده در این نمایشگاه شامل نقاشی‌هایی با تلفیق سبک شبه رئالیسم، اکسپرسیونیسم و مینیمال است و به دعوت مدیر گالری اکنون به اصفهان آمده‌ و این نمایشگاه را که گزیده‌ای از مجموعه‌های مختلف من است را به نمایش گذاشته‌ام.

این هنرمند که ۲۵ سال به‌صورت حرفه‌ای در زمینه هنر نقاشی فعالیت می‌کند، ضمن اشاره به اینکه ۱۳ اثر در نمایشگاه خود در گالری اکنون ارائه کرده است، ادامه داد: نقاشی‌های نمایش داده شده در این نمایشگاه با استفاده از رنگ و روغن بر روی بوم، به شکل‌های افقی و یا عمودی و با ابعاد ۲۰۰ در ۱۵۰ سانتی‌متر و یا ۱۶۵ در ۱۱۵ سانتی‌متر خلق شده‌اند.

امامی با بیان اینکه تاکنون نزدیک به ۴۰ نمایشگاه انفرادی و گروهی را برگزار کرده است، تصریح کرد: نمایشگاه‌های انفرادیِ من در استان‌های اصفهان و مشهد برگزار شده و نمایشگاه‌های گروهی که در آن شرکت کرده‌ام در بیشتر استان‌های ایران و همچنین در کشورهای آمریکا، دبی و ترکیه بوده است.

این مدرس نقاشی و طراحی، در پایان به بیانیه نمایشگاه خود اشاره کرده و گفت: هدفی که در ساختار بصری تمام در مجموعه‌هایم مشترک است و سعی شده در هر مجموعه پالایش یافته و به تفکر بصری بهتری دست یابم، توجه به سطوح و نور و سایه است که بی‌شک ساختار بصری اولیۀ ساده انگاریِ موراندی در دیدن سوژه‌هایش و ترکیب‌بندی سطوح‌وار نگارگری ایرانی در کارهایم بی‌تأثیر نبوده است. همچنین برخورد با نور و سایه در آثار رامبراند که گویی ما را تا ابد از تاریکی به سوی نور و از نور به دل تاریکی می‌برد، با آن برش‌های تیزگونه‌اش بین نور و سایه و فریزشدگی فیگورهایش که خواستم این تأثیر پذیری را از فیلتر ذهنی‌ام عبور داده و با تجربه‌های بیان بصری‌ام بیامیزم و از آنِ خود کنم.

او ادامه داد: در کارهایم علاقه‌ای به جزئیات فرعی در ترکیب‌بندی ندارم. فرم و رنگم را استریلیزه می‌کنم، چون فکر می‌کنم بدین شکل به شخصیت و ماهیت سوژه‌هایم نزدیک‌تر می‌شوم و این سوژه‌ها با پالایش عناصر اطرافشان است که خودنمایی کرده و به من برای بیان بصری آثارم کمک می‌کند.