منصور شیشه‌فروش افزود: همچنین ۵۰ درصد از ۶۷ نقطه حادثه خیز مصوب کشوری در استان اصفهان نیازمند اصلاح و بازسازی هرچه سریع است که این مهم هم اعتبارات خاص را می‌طلبد.

وی اظهار دااشت: بسیاری از جاده‌های استان نیز در صورت تامین اعتبار باید آسفالت و همچنین حفاظ بتنی (نیوجرسی) است که همین امر در افزایش ایمنی جاده و کاهش آمار تصادفات با آسیب جانی بسیار تاثیرگذار است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همچنین در آستانه بارش‌های پاییزی و زمستانی، استان نیازمند ماشین‌آلات برف‌روبی و تجهیزات و امکانات نگهداری و بازگشایی راه‌هاست.

وی با تاکید بر اهمیت پیشگیری از بروز رخداد و حوادث گفت: بر این اساس وزارت راه و شهرسازی مکلف است تا نسبت به تخصیص اعتبارات ویژه برای ایمن‌سازی راه‌های استان اصفهان اقدام کند.

شیشه‌فروش همچنین با تاکید بر اهمیت آموزش همگانی در حوزه فرهنگ سازی ترافیک گفت: این مسوولیت بر عهده جمعیت هلال احمر است ولی محتوای آن باید از سوی پلیس راهنمایی و رانندگی و همچنین پلیس راه تهیه و در اختیار آنها قرار بگیرد.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه خودروهای شوتی ( خودروهای حامل قاچاق با سرعتهای غیرمجاز) یکی از معضلات بزرگ در ایجاد تصادفات جاده‌ای هستند از پلیس راه استان درخواست کرد که این مهم را در دستور کار خود قرار دهند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان نیز گفت: هرچند که آمار تصادفات فوتی در سالجاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بین چهار تا پنج درصد افزایش یافته است ولی این آمار نسبت به سال‌های قبل روند کاهشی دارد.

سردار محمدرضا هاشمی‌فر افزود: با این وجود، پلیس راه استان بصورت شبانه‌روزی و در هر شرایط جوی بصورت ملموس و عینی، امنیت جاده‌ها را تامین می‌کند و از هیچ اقدامی در این زمینه دریغ نخواهد کرد.

وی با یادآوری اینکه سه عامل انسانی، راه و خودرو در تصادفات سهیم هستند، گفت: با ارتقای فرهنگ ترافیک در قالب اقدامات فرهنگی به‌ویژه در ارائه آموزش‌های مدارس ابتدایی و ایجابی می‌توان به کاهش آمار تصادفات پرداخت.