تکمیل ایستگاه مترو میدان امام علی(ع)، مشروط به تامین مالی

به گزارش دنیای اقتصاد علی قاسم‌زاده  در بازدید از پروژه احداث ایستگاه میدان امام علی (ع) خط دو متروی اصفهان با اشاره به تسریع فرآیند تکمیل فاز نخست خط دو متروی حدفاصل ایستگاه دارک تا طوقچی گفت: بر اساس گزارش مسوولان و مهندسان پروژه، فرایند انجام کار خوب بوده و تأخیر چندانی نداشته است و به‌رغم تمام پیچیدگی‌های فنی و شرایط خاصی که این ایستگاه دارد، به‌نظر می‌رسد که این ایستگاه در زمان مقرر تعیین شده یعنی تا پایان سال آینده به اتمام برسد.

او با بیان اینکه طبق پیش‌بینی‌ها تا شهریورماه ۱۴۰۳ شاهد حضور دستگاه تی‌بی‌ام در این ایستگاه خواهیم بود، افزود: برای این مهم منابع مالی لازم پیش‌بینی شده است که اگر به‌موقع تزریق شود، به سرعت انجام کار کمک بسیاری می‌کند.

او موقعیت این ایستگاه از جنبه میراثی و تاریخی را از دیگر موضوعات مهم در این زمینه دانست و تاکید کرد: ابتدا قرار بود این ایستگاه در مکان دیگری (کوچه نمکی ابتدای خیابان ولی‌عصر (عج)) احداث شود که در این نقطه در صورت انجام کار، شاهد تخریب بافت تاریخی و فرسوده بودیم، از این‌رو با مشورت سازمان میراث فرهنگی در زمان مدیریت وقت، در جانمایی ایستگاه به نقطه فعلی رسیدیم و هم‌اکنون نیز پروژه احداث ایستگاه متروی میدان امام علی (ع) با دقت و ظرافت خاص انجام می‌شود.

همیاری استانداری با مدیریت شهری

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان نیز در این بازدید با بیان اینکه تأمین منابع مالی لازم برای تکمیل خط دو مترو باید به صورت مفصل، دقیق و هماهنگ شده بررسی شود، گفت: تسهیلات بانکی، املاک و منابع دولتی از جمله منابع مالی برای این پروژه است که باید مورد بررسی قرار گیرد. مهران زینلیان افزود: در خصوص دریافت تسهیلات بانکی شایسته است مدیریت شهری و کارشناسان سازمان قطار شهری از تجربیات و مجموعه اقدامات مسوولان استانداری در مباحث مالی بهره مند شوند.

او با اعلام اینکه هماهنگی با استاندار، تشریح اقدامات انجام شده و بررسی راهکارهای لازم در این باره طی روزهای آینده انجام می شود، اظهار کرد: استانداری اصفهان در مسیر احداث خط دو مترو همراه مدیریت شهری بوده و تا به سرانجام رسیدن آن، همیاری می‌کند.