به گزارش خبرگزاری مهر، بنابر اعلام شرکت متروی تهران، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران به اتفاق معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری و مدیرعامل شرکت مترو تهران، آخرین وضعیت پیشرفت عملیات اجرایی در ۳ ایستگاه توحید، بوستان گفت‌وگو و ۱۷ شهریور (همگی از خط ۷) را به‌‌‌صورت میدانی بررسی کردند.

در بازدید از ایستگاه‌‌‌های در حال تکمیل خط ۷ مترو، ابتدا ایستگاه تقاطعی توحید که به مرحله افتتاح رسیده است، مورد پیمایش میدانی قرار گرفت، سپس به ایستگاه‌‌‌های بوستان گفت‌وگو و ۱۷ شهریور که هر دو به پیشرفت ۷۰‌درصدی عملیات اجرایی رسیده‌‌‌اند، سرکشی شد.

بررسی برنامه زمان‌بندی برای افتتاح دو ایستگاه بوستان گفت‌وگو و ۱۷ شهریور در سال‌جاری و میزان بودجه لازم برای تحقق این امر، از جمله مباحث مطرح شده بین مدیران حاضر در بازدید بود. همچنین مقرر شد شرکت مترو تهران، لیست آخرین وضعیت ایستگاه‌‌‌های در حال تکمیل خطوط ۶ و ۷ برای سال ۱۴۰۱ به همراه بودجه موردنیاز و برنامه زمان‌بندی پیشرفت عملیات اجرایی آنها را ارائه کند تا با حمایت شورای شهر و شهرداری تهران بتوان نسبت به افتتاح بدون تاخیر حداقل ۱۲ ایستگاه در سال آتی اقدام کرد که این امر مستلزم تامین به موقع منابع مالی است.

در پایان این بازدید، توضیحاتی در مورد قراردادهای موجود برای تامین ناوگان حمل‌ونقل ریلی پایتخت مطرح و مقرر شد تا نسبت به اجرای آنها، پیگیری لازم و اقدامات حمایتی از سوی شورای اسلامی شهر تهران انجام شود.