سعید معتمدی دراین باره به ایسنا گفت: چهارمین جشنواره شعر و داستان «شهر من» با محور موضوع‌های اخلاق شهروندی (شامل سلامت روان و مانند آن)، حمل و نقل عمومی و پاک، پسماند و بازیافت، فضای سبز و محیط زیست، آتش نشانی، حوادث و ایمنی، مصرف بهینه انرژی، تعلق به شهر و بخش ویژه زاینده رود برگزار خواهدشد که نویسندگان، شاعران و مترجمان فعال در عرصه ادبیات کودک و نوجوان می‌توانند در این بخش‌ها شرکت کنند؛ ضمن اینکه گروه‌ سنی شرکت‌کنندگان در بخش داستان خردسال ۷ تا ۹ سال و همچنین ۱۰ تا ۱۲ سال و در بخش شعر خردسال نیز کودک و نوجوان است.

او با اشاره به اینکه آثاری که برای این جشنواره ارسال می‌شوند نباید در جایی منتشر یا حائزه رتبه شده باشند، افزود: همه آثار نیز باید با اندازه قلم ۱۴ با فونت B Nazanin تایپ شده و به دبیرخانه چهارمین جشنواره شعر و داستان «شهر من» ارسال شوند.

دبیر علمی چهارمین جشنواره شعر و داستان «شهر من» بیان کرد: محدودیت سنی برای حضور شرکت‌کنندگان در این جشنواره وجود ندارد و دبیرخانه بدون در نظر گرفتن سن شرکت‌کنندگان، فقط اثر را مورد ارزیابی قرار می‌دهد؛ ضمن اینکه شرکت در تمام بخش‌ها نیز محدودیتی نخواهدداشت. نکته دیگر این است که متقاضیان برای شرکت در این دوره از جشنواره باید در وب سایت http://shahrvandi-isf.ir ثبت‌نام و آثار خود را

ارسال کنند.

معتمدی ادامه داد: صاحبان آثار برگزیده، حق چاپ، ویرایش، کارشناسی و تصمیم‌گیری درباره انتشار آثار خود را با ارسال اثر به چهارمین جشنواره شعر و داستان «شهر من» به دبیرخانۀ این جشنواره واگذار می‌کنند، البته مالکیت معنوی اثر ارسالی متعلق به شرکت‌کنندگان است.

او بیان کرد: صاحبان آثار ترجمه‌شده ملزم به ارسال متن اصلی اثر (زبان مبداء) همراه با ترجمۀ آن هستند و چنانچه فقط ترجمه اثر را بدون متن اصلی ارسال کنند از داوری کنار گذاشته می‌شوند. همچنین در داوری آثار ترجمه‌شده، اولویت با آثاری است که از نظر فرهنگی، اعتقادی، رفتاری و تربیتی، با عرف و فرهنگ جامعه ایرانی مغایرت و بیگانگی نداشته باشند.

دبیر علمی چهارمین جشنواره شعر و داستان «شهر من» گفت: شرکت‌کنندگان با ارسال اثر به این جشنواره، خود را پدیدآورنده و مالک اثر معرفی می‌کنند و در صورت اثبات مغایرت و عدم مالکیت اثر، تمام مسوولیت و عواقب آن به عهده شخص شرکت‌کننده است و هیچ مسوولیتی متوجه برگزارکنندگان جشنواره نخواهد بود.

او با بیان اینکه هدف ما رسیدن به جامعه مخاطب هنرمندان است که اثر خود را با در نظر گرفتن دغدغه‌های مدیریت شهری برای کودکان و نوجوانان تولید می‌کنند،  تصریح کرد: به‌طورکلی روند چهارمین جشنواره شعر و داستان «شهر من» به پختگی و شناخت حرفه‌ای رسیده و امسال نیز بخش ویژه‌ای با عنوان زاینده‌رود به این دوره از جشنواره اضافه شده است.