اتمام عملیات اجرایی سقف و اسکلت ۱۴۶ واحد از طرح نهضت ملی مسکن شهر تیران

سعید کاشفی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از استان اصفهان؛ در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن این شهرستان اظهار کرد: حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر در طرح نهضت ملی مسکن شهرستان تیران و کرون ثبت‌نام کردند که از این تعداد پنج هزار و ۴۰۰ نفر متقاضیان شهر تیران بودند.  

وی افزود: پس از انجام پالایش‌های لازم دو هزار و ۳۰۰ متقاضی واجد شرایط شناخته شدند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون در خصوص وضعیت تامین اراضی برای این طرح بیان کرد: در فاز اول یک قطعه زمین ۲۴ هزار مترمربعی در قالب ۳۹ بلوک به ظرفیت ۱۸۴ واحد تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد.  

وی با بیان اینکه این پروژه به صورت بنیاد ساخت تعریف و در قالب دو فاز ساخت آن شروع شده است، افزود: فاز اول آن به ظرفیت ۱۴۶ واحد به صورت پیش ساخته انجام شده که حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و اسکلت بصورت کامل تمام شده و در مرحله سفت کاری است.    

کاشفی ادامه داد: فاز دوم آن در قالب ۳۸ واحد مسکونی بصورت بتن درجا اجرا شده و در مرحله اسکلت است.  

وی عنوان کرد: در مرحله دوم اراضی مورد نیاز برای ساخت۴۰۰ واحد تحویل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شد که این پروژه به صورت گروه ساخت تعریف شده است و ۱۰۰ واحد آن متعلق به فرهنگیان سطح شهرستان بوده و ۳۰۰ واحد هم سایر متقاضیان هستند.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان تیران و کرون اضافه کرد: اراضی این پروژه آماده سازی شده و در مرحله صدور پروانه ساختمانی است که به لطف خدا پس از اخذ پروانه ساختمانی، قرعه کشی انجام و تحویل متقاضیان می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: برای مابقی متقاضیان اراضی به مساحت‌های ۱۷ و ۳۷ هکتار به محدوده شهر الحاق شده که در مرحله تهیه طرح‌های تفکیکی بوده و پس از آن واگذاری به متقاضیان انجام می‌شود.   کاشفی گفت: در شهر تیران برای اجرای ماده ۳ و ۴ قانون جوانی جمعیت در مرحله اول به ۸۰ خانوار از متقاضیان در قاب قاز دو شهرک بهارستان تیران تخصیص زمین انجام شد و درمرحله انعقاد قرارداد است همچنین برای سایر متقاضیان از اراضی که به تازگی الحاق شده و در مرحله تهیه طرح تفکیکی است واگذاری زمین انجام خواهد شد.