پلمب برخی تجهیزات در  شهربازی‌های اصفهان

علی مالکی  افزود: تجهیزات و دستگاه‌های بازی در شهرهای بازی، پارک‌های بادی و مجموعه‌های آبی مشمول استاندارد اجباری است و نظارت های لازم بر این تجهیزات با بازرسی‌های دوره ای انجام می شود. مدیرکل استاندارد اصفهان با تاکید بر اهمیت ایمن بودن تجهیزات و دستگاه‌های بازی در شهربازی‌ها و پارک‌های آبی، اظهار‌کرد: در زمان حاضر حدود ۷۵۰ تجهیز در شهرهای بازی، مراکز آبی و تله کابین‌ها در این استان دارای تاییدیه و مجوز معتبر و فعال است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۱ حدود یکهزار و ۹۲۴ بازرسی و بازدید از تجهیزات شهربازی و پارک‌های آبی استان اصفهان توسط شرکت‌های بازرسی همکار و کارشناسان استاندارد انجام شد، اضافه کرد: در سه ماه نخست امسال نیز ۲۰۳ بازرسی از این دستگاه‌ها صورت گرفت.

مالکی با بیان اینکه متولی شهرها و زمین‌های بازی، بهره بردار آنهاست، خاطرنشان کرد: بهره برداران این اماکن ملزم به رعایت استاندارد هستند و باید همه دستگاه‌ها و تجهیزات بازی آنها گواهی انطباق و مجوزهای لازم را داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه اگر تجهیزی در شهربازی ها گواهی بازرسی فنی نداشته باشد در اسرع وقت پلمب می‌شود، تصریح کرد: بر اساس قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، این اداره کل اجازه دارد در برخی موارد بدون نیاز به حکم قضایی اقدام به پلمب کند.

مدیرکل استاندارد اصفهان از شهروندان درخواست کرد که در این زمینه مطالبه گر باشند و اظهار‌کرد: مردم هنگام مراجعه به شهربازی‌ها می توانند از بهره برداران آنجا، گواهی بازرسی فنی تجهیز مورد نظر را درخواست کنند و بهره‌بردار موظف است آن را در معرض دید عموم قرار دهد.

وی با تاکید بر اینکه چیزی به نام « در حال اخذ مجوز» در استاندارد نداریم، افزود: یک دستگاه یا تجهیز، یا گواهی بازرسی دارد یا ندارد و اگر نداشته باشد باید پلمب بماند تا مجوز آن صادر شود. مالکی ادامه داد: ما درباره همه کالاها، تجهیزات و خدمات مشمول استاندارد اجباری مانند تجهیزات شهربازی‌ها، آسانسور، مواد غذایی و تجهیزات پزشکی، به‌دلیل حفظ ایمنی و سلامت مردم، هیچ تعلل و اغماضی نداریم و اگر موردی فاقد گواهی بازرسی باشد پلمب می‌شود.

استان اصفهان دارای حدود ۸۸ مجموعه تفریحی شهربازی و پارک آبی است. در استان اصفهان حدود چهار هزار و ۴۰۰ پروانه کاربرد علامت استاندارد معتبر وجود دارد که از این تعداد سه هزار و ۸۰۰ پروانه استاندارد اجباری و سایر آنها تشویقی است.