به گزارش دنیای اقتصاد محمدمهدی برادران روز پنجشنبه در دومین نشست میز کشوری توسعه صنعت طلا، نقره، جواهر و سنگ‌های گران‌بها با محوریت این استان  اظهار کرد: اقدام های خوبی در مدت زمان کوتاه گذشته انجام شده اما کارهای انجام نداده بسیاری هم در صنعت وجود دارد و با موانع و چالش‌های باقیمانده بسیاری هم از سال‌های گذشته مواجه هستیم.

وی ادامه داد: وزارت صنعت معدن و تجارت در کنار تولیدکنندگان قرار دارد تا با کمک هم بتوانیم موانع تولید، صادرات و واردات از جمله موانع در حوزه تولید، صادرات و واردات طلا، نقره، جواهر و سنگ های گران‌بها را برطرف کنیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: اتحادیه ها و فعالان این حوزه ها باید پیشنهادهای سازنده و راهگشای خود را در این زمینه ها ارائه دهند و در صورتیکه دستگاههای مسوول دیگر از جمله گُمرک مخالفتی با این پیشنهادها نداشته باشند، مُصوب خواهند شد.

به گفته وی، صنعت طلا و جواهر برای کشور بسیار موثر و مفید است و فعالان بخش خصوصی باید پیشنهادهای عملی خود را برای پیگیری به وزارتخانه صنعت معدن و تجارت ارائه دهند.

وی خاطرنشان کرد: وزیر جدید صنعت معدن و تجارت هم بدنبال گُشایش و سیر طبیعی کارهاست و حامی تجارت و تسهیل واردات و صادرات است و نگاه وی به بخش خصوصی نزدیک است.

برادران افزود: در صنعت کشور و از جمله صنعت طلا و جواهر و سنگ‌های گران بها باید از ابتدای زنجیره شروع کنیم و در این صورت صنعت کشور متحول خواهد شد

وی با بیان اینکه در شرایط کنونی اولویت ثبت سفارش برای واحدهای صنعتی باید مورد توجه قرار گیرد گفت: فعالان صنعت طلا، نقره و جواهر و سنگ های قیمتی در جلسه گذشته مشکلاتی را در حوزه‌های بانک مرکزی، استاندارد و گمرک مطرح کردند که در زمان حاضر برخی از آنها رفع شده است.

دومین جلسه میز کشوری توسعه صنعت مصنوعات طلا، نقره، جواهر و سنگ‌های گران‌بها با محوریت این استان و با حضور محمدمهدی برادران، معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت  برگزار شد.

طلا و جواهر در استان اصفهان یک صنعت قابل توجه است به گونه‌ای که حدود ۶۰ درصد از مصنوعات طلای کشور در اصفهان تولید می‌شود.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت روز پنجشنبه در سفر ۲ روزه به استان اصفهان در همایش مواد غذای و مسولیت اجتماعی، میز ملی توسعه صنعت طلا حضور یافت و از چندین واحد تولیدی و شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی طلا، فلزات گرانبها، گوهر سنگ‌ها، ماشین آلات و صنایع وابسته بازدید خواهد داشت.