سیدرضا مرتضوی در شورای روابط بین‌الملل استان در استانداری اصفهان افزود: بر این اساس باید همه لوازم، زیرساخت‌ها و امکانات مورد نیاز در ساحت اقتصاد دانش‌بنیان و گردشگری استان اصفهان فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت برنامه‌ریزی کارشناسی شده در حوزه روابط خارجی، در نشست آینده شورای روابط بین‌الملل استان باید نقشه راه این موضوع توسط اتاق بازرگانی تدوین، تبیین و به مدیریت استان ارائه شود. استاندار اصفهان یادآور شد: مقرر شده بود تا حسب اولویت‌های سیاست خارجه و روابط بین‌الملل کشور، بعضی از ظرفیت‌های اصفهان را با توجه به مأموریت‌های جمهوری اسلامی در حوزه روابط بین‌الملل بسوی این استان سوق دهیم.

محوری پایین 1 copy

وی با اشاره به اینکه در توسعه روابط و شکل‌گیری تفکرات بین‌المللی کشور، برخی اقدامات می‌تواند به رشد استان منجر شود، تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های آموزشی روابط بین‌الملل در دستگاه‌ها می تواند ما را در رسیدن به یک فصل مشترک و همزبانی در زمینه این مولفه یاری رساند. مرتضوی یادآور شد: دستگاه‌های اجرایی استان باید در حوزه روابط بین‌الملل بیش از پیش فعال باشند و با ارائه پیشنهادهای کاربردی خود، مسیر شکوفایی اقتصاد استان را در این حوزه فراهم کنند. مرتضوی همچنین با اشاره به میزبانی اصفهان برای برگزاری نشست موسوم به «جایزه بین‌المللی مصطفی» گفت: در این راستا هیاتی شکل گرفته است تا برنامه‌ریزی‌های این رویداد را انجام دهد و درصددیم امسال بصورت آزمایشی ‌و در سال‌های آینده بصورت ثابت، از این رویداد بین‌المللی میزبانی کنیم.

«جایزه مصطفی»، جایزه‌ای در عرصه علم و فناوری است که توسط جمهوری اسلامی ایران به دانشمندان برتر جهان اسلام اهدا می‌شود. و به نام پیامبر اسلام(ص) و با توجه به علاقه ایشان به علم، به نام جایزه مصطفی نامیده شده است. استاندار اصفهان با ااشاره به اینکه در این رویداد بین‌المللی، نگاه صدها اندیشمند برتر جهان اسلام به شهر اصفهان خواهد بود، افزود: بیش از یکصد نفر از برترین دانشمندان جهان اسلام در رویداد جایزه مصطفی حضور می‌یابند و این رویداد فرصتی مناسب برای مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی استان در راستای برگزاری کنفرانس‌های علمی با حضور اندیشمندان جهان اسلام در منطقه است.

وی ادامه داد: اصفهان در طول برگزاری این رویداد در کانون توجه رسانه‌های کشورهای شرکت‌کننده خواهد بود، بر این اساس ایجاد هماهنگی درون استانی و تبیین برنامه مشخص برای برگزاری رویداد بین‌المللی جایزه مصطفی، حائز اهمیت بسیار است.

در پایان این جلسه از علیرضا سالاریان رئیس سابق نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان بدلیل نقش موثر او در ایجاد روابط بین‌المللی در این استان تقدیر شد.