تجمیع توانمندی های موجود؛ راهکار موفقیت در بازار اوراسیا

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان دبیر مرکز توسعه تجارت روسیه و اوراسیا(تِترا) در این نشست با بیان اینکه هدف این مرکز توسعه تجارت با کشورهای حوزه اوراسیا خصوصا روسیه می باشد افزود: طی سفر هیات تجاری به روسیه در سال گذشته مقرر شد به منظور تسهیل مراودات تجاری اصفهان با روسیه دفاتری در مسکو، سن پترزبورگ و اصفهان راه اندازی شود.

سید ایمان قاضی عسگر شبکه سازی میان تجار، اشتراک گذاری نیازها و تسهیل روابط تجاری را از جمله وظایف این مرکز ذکر کرد.

وی اطلاع رسانی آخرین آمار و اطلاعات، قوانین و استانداردهای مربوط به منطقه اوراسیا، ارایه مشاوره حقوقی به تجار،شناسایی تامین کنندگان و تولیدکنندگان دارای پتانسیل کار با اوراسیا، اطلاع رسانی نمایشگاه‌ها، ارایه خدمات آموزشی و برگزاری رویداد به منظور توانمندسازی، پیگیری مسایل لجستیکی و  تسهیل مسایل گمرکی را از جمله اهداف و برنامه‌های تترا عنوان کرد.

دبیر مرکز توسعه تجارت روسیه و اوراسیا در ادامه برتجمیع ظرفیت شرکت‌های مدیریت صادرات و تشکیل کنسرسیومی برای تسهیل مراوده تجاری با روسیه تاکید نمود.

در ادامه این نشست تجار و فعالان اقتصادی حاضر در جلسه به بیان مشکلات مراوده با کشورهای حوزه اوراسیا پرداختند و نقل و انتقال مالی و مسایل حمل و لجستیک را از مهم‌ترین موانع تبادل تجاری با روسیه عنوان کردند.