برگزیدگان حوزه مسوولیت اجتماعی معرفی شدند

اقدامات اتاق اصفهان در دوره نهم، ریل‌گذاری در حوزه مسوولیت‌ اجتماعی در اتاق نسل سوم بود

مسعود گلشیرازی با بیان اینکه اقدامات اتاق اصفهان در چهار سال گذشته ریل‌گذاری در حوزه مسوولیت‌ اجتماعی در اتاق نسل سوم بود، افزود: هیچ تجارت و رونق اقتصادی دوام ندارد مگر اینکه تمام اعضای جامعه از رفاه برخوردار باشند؛ بنابراین فعالان اقتصادی دغدغه‌مند خود را ملزم به رسیدگی به وضعیت جامعه می‌دانند و هر نام تجاری که در تاریخ اصفهان ماندگار شده، منشأ خیر بین‌نسلی بوده است.

وی با بیان اینکه عمل به مسوولیت‌های اجتماعی راهکار رفع مشکل اختلاف طبقاتی است، ادامه داد: اتاق اصفهان در این دوره در این مسیر قدم برداشت و با اینکه دچار کم‌لطفی، بی‌انصافی، فشار و تعرض برخی اصفهان‌ستیزان شد، اما به راه خود ادامه داد. عده‌ای اصفهان‌ستیز که متأسفانه گاه اصفهانی هم هستند باید بیاموزند رفتار خود را تغییر دهند و حرمت سرمایه‌های اجتماعی این شهر و استان را حفظ کنند. امیدوارم این درک آن‌قدر افزایش پیدا کند که همواره اصفهانی زیبا و زاینده داشته باشیم.

۱۰ اثر برتر در دومین رویداد تقدیر از بنگاه‌ها و فعالان اقتصادی در حوزه مسوولیت اجتماعی

ناصر چاوشی، سرپرست اداره‌کل بهزیستی استان و دبیر اجرائی این رویداد نیز ترویج ایفای مسوولیت ‌اجتماعی و فرهنگ‌سازی در این زمینه را یکی از رویکردهای مهم اتاق نسل سوم از جمله اتاق بازرگانی اصفهان در دوره نهم دانست و بیان کرد: در این دوره اقدامات ارزنده‌ای در این خصوص از سوی اتاق اصفهان انجام گرفت که نسبت به سایر اتاق‌های بازرگانی کشور متمایز و ممتاز بود.

مشاور کمیسیون مسوولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی اصفهان برگزاری رویداد تقدیر از بنگاه‌ها و فعالین اقتصادی در حوزه مسوولیت اجتماعی از سال گذشته را گامی در جهت توسعه این اقدامات و تقدیر از پیشگامان این عرصه دانست و ادامه داد: فراخوان دومین دوره این رویداد مهرماه سال جاری و در چهار عرصه اخلاقی، انسان‌دوستانه و محیط زیستی، اقتصادی و قانونی منتشر و ۵۲ مصداق برای ارائه گزارش‌ها تعریف شد. پس از طی فرآیند داوری نیز پنج اثر در بخش سازمان‌‌ها و شرکت‌ها، سه اثر در بخش تشکل‌ها و انجمن‌ها و ۲ اثر نیز در بخش فردی به‌عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

راه‌اندازی نخستین خانه محیط زیست کشور در اصفهان با همراهی اتاق بازرگانی

همچنین فیروزه سعادتی، رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان با بیان اینکه بحران‌های محیط زیستی مانند بحران آب و بحران هوا زمانی اتفاق می‌افتد که نیازها با منابع موجود هم‌خوانی نداشته باشد، گفت: جهان از دهه ۶۰ میلادی و مسوولان کشورمان از حدود دو دهه پیش به این فکر افتادند که سازمان‌های متولی محیط زیست در کنار اعمال قوانین باید به اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی نیز اهتمام ورزند و از دل این آگاهی‌ها، اخلاق محیط زیست شکل گرفت؛ این در حالی است که انسان امروز به‌جای اینکه خود را جزئی از طبیعت بداند، ناظر بر طبیعت می‌داند.

وی با اشاره به رفتار سوداگرایانه، میثاق‌گرایانه و پرهیزگرایانه انسان با طبیعت اضافه کرد: رفتار پرهیزگرایانه ناشی از تدین و تقید انسان است که باعث احترام به طبیعت می‌شود. سازمان حفاظت محیط زیست برای افراد حقیقی و حقوقی که مایل به ایفای نقش خود در حفاظت از محیط زیست هستند راهکارهایی اندیشیده و ایجاد خانه‌های محیط زیست در سال جاری آغاز شده و خوشبختانه نخستین خانه طبیعت در اصفهان و با حمایت کمیسیون مسوولیت‌های اجتماعی اتاق بازرگانی راه‌اندازی شد.

سیدمحمود انوشه، روانشناس و محقق نیز در این مراسم بیان کرد: انسان هیچ‌گاه به نیکوکاری نمی‌رسد مگر اینکه از چیزی که بسیار دوست می‌دارد، به دیگری ببخشد. طی بررسی وصیت‌نامه شهدا به دو نکته کلیدی در آنها رسیدم؛ نخست اینکه شهدا تأکید داشتند خداوند از کسی که عمرش بیهوده بگذرد، نمی‌گذرد. همچنین هیچ انسانی به سعادت نمی‌رسد مگر آنکه دو بار زاییده شود؛ یک بار از مادر خویشتن و یک بار از خویشتنِ خویشتن و دومی برای هر انسانی اتفاق نمی‌افتد.

وی با بیان اینکه تنها چیزی که قلب انسان را شست‌وشو می‌دهد بخشش است، افزود: بخشنده بودن بیش از آنکه به توانایی مالی نیاز داشته باشد، به قلب بزرگی نیاز دارد. برای کمک به مردم و ایفای مسوولیت اجتماعی نیز تنها کافی است از بهانه‌هایی که به سراغ‌مان می‌آید، قوی‌تر باشیم.

در پایان این مراسم از برگزیدگان دومین دوره رویداد تقدیر از بنگاه‌ها و فعالین اقتصادی در حوزه مسوولیت اجتماعی تقدیر به عمل آمد.