غلامرضا عُشاقی  اظهار‌کرد: ۲۲ از ۲۸ شهرستان استان اصفهان دارای قنات است و با توجه به شرایط خشکسالی در این خطه استفاده از این منابع آبی زیرزمینی ضروریست.

وی ادامه داد: برای احیا و بازسازی قنوات با توجه به بارش‌های هر ساله و میزان آسیبی که به این منابع آبی وارد می‌شود، اعتباری جداگانه تخصیص می یابد تا بتوانیم باز هم آنها را در چرخه آبرسانی قرار دهیم. مدیر امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی اصفهان اضافه کرد: از محل سفر رئیس جمهور به اصفهان، ۲۰۰ میلیارد تومان برای احیا و بازسازی قنوات در یک دوره زمانی سه ساله برای ۲۲ شهرستانی که قنات در آنها وجود دارد ، مصوب شده است. عشاقی گفت: در سیلاب بهمن سال ۱۴۰۱ به ۲ رشته قنات در استان آسیب جدی وارد شد و بازسازی و ترمیم آن به دستکم ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی خاطرنشان کرد: مباحث زیرساختی و اصلی مربوط به قنوات را سازمان سازمان جهاد کشاورزی اصفهان بر عهده دارد اما لایروبی توسط مردم و بهره برداران انجام می‌شود.

تولید سالانه محصولات زراعی استان در شرایط عادی حدود ۴.۶ میلیون تن و مجموع اراضی باغی استان نیز حدود ۸۵ هزار هکتار است و مجموع تولیدات باغی و گلخانه‌ای در شرایط عادی حدود ۸۸۶ هزار تن برآورد می‌شود.