مریم تاکی با اشاره به اینکه ۱۴۴ سامانه تردد شمار در راه‌های استان فعال است، اظهار‌کرد: متوسط تردد ساعتی در جاده‌های استان اصفهان ۴۲۴ خودرو در ساعت و این میزان تردد معادل ۱.۵ میلیون تردد در روز بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن، ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: در این مدت ۱۰۰ میلیون وسیله نقلیه سنگین در محورهای استان اصفهان تردد کردند که ۲۱.۳ درصد کل تردد را به خود اختصاص دادند و این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته آن هفت درصد کاهش یافته است و بیشترین تردد در شهرستان‌های اصفهان، فلاورجان، مبارکه و نجف آباد بوده است.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان با اشاره به سرعت وسایل نقلیه عبوری در محورهای استان گفت: سرعت متوسط در راه‌های استان در سال گذشته، ۸۳.۳ کیلومتر بر ساعت بوده که نسبت به سال پیش از آن، سه درصد کاهش داشته است و بیشترین تخلف سرعت در محورهای شهرستان نطنز، اردستان، شهرضا، کاشان و اصفهان ثبت شده است.

وی افزود: بیشترین تردد در محور اصفهان- بهارستان با بیش از ۲۱ میلیون تردد ثبت شده است.

تاکی با اشاره به تردد ورودی و خروجی به استان اصفهان اضافه کرد: ۳.۵ میلیون تردد ورودی به استان با رشد ۱۷ درصدی و تردد خروجی ۳.۶ میلیون با افزایش ۲۰ درصد بوده است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ دستگاه دوربین ثبت تخلف فعال، ۱۰ دستگاه توزین حین حرکت، ۱۴۴ دستگاه تردد شمار، ۱۷ دستگاه تابلو پیام متغیر(vms) و ۵۵ دستگاه دوربین پایش شبانه روزی جاده‌ها در راه‌های استان اصفهان وجود دارد.

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان افزود: سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها به‌صورت ۲۴ ساعته آماده دریافت شکایات حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان است و کاربران جاده‌ای برای دریافت اطلاعات می توانند به‌صورت شبانه روزی با این سامانه تماس بگیرند.