به گزارش دنیای اقتصاد محمد نورصالحی، روز یکشنبه در نُطق هشتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با قدردانی از تلاش مسوولان برای جاری‌سازی زاینده‌رود در نوروز امسال اظهار‌کرد: جریان آب در این رودخانه باید با اجرای طرح‌های مورد نیاز، همیشگی و دائمی باشد. وی با تاکید بر تحقق شعار سال تصریح کرد: همه دستگاه‌ها و آحاد مردم برای مهار تورم و رشد تولید مسوولیت‌هایی دارند و باید با کمک یکدیگر برای رفع مشکلات موجود در این زمینه بکوشیم و پیشنهاد ما در این باره نیز مُقررات‌زدایی، انعطاف در تصمیمات، شفافیت، کاهش تصدی‌گری دولت، ایجاد جذابیت و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی است. رئیس شورای شهر اصفهان، حمایت از مجموعه‌های فرهنگی را یکی از اقدامات سال قبل پارلمان شهری اصفهان توصیف و کرد: بر همین اساس به ۲ هزار و ۸۰۰ مجموعه فرهنگی برای افزایش فعالیت آنها کمک کردیم. نورصالحی خاطرنشان کرد: از ابتدای نوروز و پس از آن ماه رمضان تاکنون حدود ۳۰۰ برنامه فرهنگی به همت معاونت فرهنگی شهرداری در این دیار برگزار شده است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه گفت: حوزه فناوری اطلاعات شهرداری برغم برخورداری از زیرساخت‌ و امکانات مناسب، دچار ضعف است که باید ارتقا یابد. ابوالفضل قربانی افزود: سرعت پیشرفت فناوری و توسعه دانش بحدی زیاد است که در صورت عقب ماندن از آن، جبرانی سخت در پی خواهد داشت. وی با بیان اینکه تا پایان پارسال قرار بود تعداد ناوگان اتوبوسرانی شهر اصفهان به یک هزار ۴۰۰ دستگاه افزایش یابد، تصریح کرد: این قول هنوز محقق نشده است و بدلیل دیر رسیدن اتوبوس به ایستگاه، انتقاداتی از سوی شهروندان مطرح می‌شود، بنابراین امسال باید تعداد اتوبوس‌ها به عدد موردنظر برسد.

میزبانی اصفهان از ۲ میلیون مسافر نوروزی

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: امسال با همت و همکاری شهرداری، اصفهان میزبان حدود ۲ میلیون مسافر نوروزی بود.

علی صالحی ادامه داد: این کلانشهر در ارزیابی‌های انجام شده از نظر گردشگران و شهروندان جزو مناطق پیشتاز کشور بود.

وی با تاکید بر توسعه گردشگری در اصفهان با اشاره به مصوبه‌ حمایتی در دوره جدید شورای شهر در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با موضوع تخفیف ۹۹ درصدی برای احداث هتل در این شهر افزود: این استفساریه با پاسخ مثبت شورای شهر روبه‌رو شده است. رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی اصفهان نیز در این جلسه با تاکید بر گسترش خواهرخواندگی‌ها اظهار‌کرد: می‌توان به تعداد اعضای شورای شهر انجمن‌های دوستی با سایر شهرها ایجاد شود و هر عضو شورا، افزایش مُراودات با آن شهر را دنبال کند.

مصطفی نباتی‌نژاد با اشاره به سامانه اطلاع رسانی پروژه‌های شهری(ساپ) اضافه کرد: طرح‌های مصوب سال قبل در این سامانه موجود نیست لذا گزارش آن باید ارائه شود.

خشکی زاینده‌رود مهمترین چالش دهه‌های اخیر استان اصفهان به شمار می‌رود، چرا که این منبع آبی مهم برای مصارف مختلف از جمله محیط زیست، آشامیدنی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و امور شهری اهمیت حیاتی دارد اما بدلایل مختلف از جمله بی‌تدبیری در سال‌های گذشته، خشکی آن سال به سال افزایش یافت به‌طوری که این پدیده مشکلات متعددی از جمله انتشار ریزگردها، فرونشست زمین، مشکلات اجتماعی و محیط زیستی، از بین رفتن منابع طبیعی و مشقت در کشت و کار کشاورزی منطقه را رقم زد.