علیرضا ایزدی افزود: در سطح کشور نیز مجموعه میراث جهانی میدان امام و باغ فین کاشان در تعطیلات نوروز امسال از نظر میزان بازدیدکننده در میان پایگاه‌های ملی و جهانی به ترتیب در رتبه دوم و سوم (پس از تخت جمشید در استان فارس) قرار گرفتند.

وی ادامه داد: تعداد کل بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان اصفهان در تعطیلات نوروز امسال به حدود ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بازدید رسید.

ایزدی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز بطور متوسط روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر از مجموعه میراث جهانی میدان امام اصفهان بازدید کردند، اظهار‌کرد: سایر آثار تاریخی پُربازدید استان با توجه به میزان فروش بلیت ورودی آنها شامل باغ فین کاشان(۱۸۹ هزار نفر )، کاخ موزه چهلستون(۱۴۳ هزار نفر)، کاخ عالی قاپو (۱۳۷ هزار نفر) و مِنار جُنبان (۶۷ هزار نفر) است.

وی میزان کل فروش بلیت ورودی آثار تاریخی و میراثی استان اصفهان در تعطیلات نوروز امسال را حدود ۷۳۳ هزار قطعه اعلام و اضافه کرد: میزان کل بازدید از آثار تاریخی و جاذبه‌های گردشگری استان در مقایسه با نوروز سال گذشته، حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

ایزدی توضیح داد که ورود به برخی از جاذبه‌های گردشگری اصفهان مانند میدان امام و پُل‌های خواجو و سی و سه پل دارای بلیت فروشی نیست در حالی که تعداد زیادی گردشگربه این مکان‌ها مراجعه می‌کنند و میزان بازدید از آنها بر اساس معیارهای موجود و طبق نظر کارشناسی تخمین زده می شود حال آنکه در شهر شیراز آثاری مانند تخت جمشید، حافظیه و سعدیه دارای بلیت فروشی هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: از ۲۴ اسفند گذشته تا ۱۳ فروردین امسال حدود ۱۰ میلیون و ۷۳ هزار مسافر نوروزی وارد این استان شدند.

وی، جمع کل مسافران مقیم در استان را در مدت مذکور حدود ۲ میلیون و ۲۱۶ هزار نفر اعلام و اضافه کرد: بیشترین گردشگران نوروزی در شهرهای اصفهان، کاشان و نطنز حضور داشتند.

ایزدی، یکی از ملاحظات قابل توجه در تعطیلات نوروز سال جاری در استان اصفهان را تعامل بین بخش‌های مختلف برای اقامت مسافران نوروزی دانست و خاطرنشان کرد: با همکاری خوبی که امسال وجود داشت برخی از مشکلاتی که در نوروز پارسال وجود داشت، اتفاق نیفتاد و در زمینه اسکان مسافران وضعیت بهتری نسبت به سال گذشته داشتیم.

وی در باره پلمب یک مجموعه تجاری و تفریحی در کاشان تصریح کرد: بخشی از این مجموعه، اقامتی و شامل هتل است که همچنان خدمات خود را ارائه می دهد، با این وجود باید وضعیت این مجموعه مشخص شود و اگر کارکرد آن بر اساس یک مجتمع گردشگری باشد، آن را پیگیری خواهیم کرد.

به گزارش ایرنا، در میان پایگاه‌های ملی و جهانی سراسر کشور در تعطیلات نوروز امسال، پایگاه میراث جهانی تخت جمشید بیشترین بازدیدکننده را به خود اختصاص داد و پس از آن به ترتیب مجموعه میراث جهانی میدان امام اصفهان، میراث جهانی باغ فین کاشان و میراث جهانی پاسارگاد قرار دارند.

طبق آمار مدیرکل پایگاه‌های میراث ملی و جهانی، فارس، اصفهان، کرمان، کرمانشاه و خراسان رضوی پنج استان برتر در بیشترین تعداد بازدید کننده از پایگاه‌های میراث ملی و جهانی هستند.