۶۸ هزار هنرمند صنایع دستی در استان اصفهان فعالیت می‌کنند

به‌ گزارش «دنیای اقتصاد» و به نقل از  روابط‌ عمومی اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اصفهان ، علی رضا ایزدی اضافه کرد: اصفهان بعنوان دومین شهر جامع صنایع‌ دستی جهان، شناخته می شود. مدیرکل میراث‌ فرهنگی استان اصفهان در دیدار با شهردار اصفهان ادامه داد: بروز و یکه‌تازی سه‌ساله ویروس کرونا اثبات کرد که باید در حوزه‌ برند سازی، بازاریابی و عرضه محصولات متنوع صنایع‌ دستی با تکیه‌ بر فناوری‌های نوین بکوشیم که یاری همه نهادهای مربوطه در این زمینه ضروریست.

ایزدی از انتخاب شهردار اصفهان بعنوان دبیر»اصفهان شهر جهانی صنایع‌ دستی «توسط وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خبر داد و گفت: در کمتر از یک سال گذشته تجربه‌های ارزشمندی در زمینه همکاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی استان و شهرداری اصفهان ایجاد شده است که امیدواریم این همگرایی به نفع هنرمندان صنایع‌ دستی و توسعه صنعت پاک گردشگری در نصف جهان باشد.

شهردار اصفهان نیز گفت: ارتباط اداره میراث فرهنگی و شهرداری از مقوله تعارفات معمول خارج‌ شده است و امروز این دو مجموعه در سه حوزه میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی، همکاری‌ مناسبی را با هم در راستای منافع مردم دارند. علی قاسم‌زاده افزود: دبیرخانه «اصفهان، شهر جهانی صنایع‌ دستی» فرصتی برای تداوم این تعامل است و امروز خرسندیم که همکاری‌ها بسوی برآورده شدن دو هدف تعریف و اجرای عملیات‌ و رخدادهای مشترک حرکت می‌کند. در این دیدار، حکم انتصاب علی قاسم‌زاده بعنوان دبیر «اصفهان شهر جهانی صنایع‌دستی» که به استناد مصوبه شورای عالی وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به امضای عزت‌الله ضرغامی رسیده است توسط مشاور وزیر و مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به شهردار اصفهان تقدیم شد. اصفهان در سال ۱۳۹۴ بعنوان نخستین شهر ایرانی به عضویت شبکه شهرهای خلاق یونسکو(سازمان علمی، آموزشی و فرهنگی سازمان ملل متحد) در زمینه صنایع دستی و هنرهای مردمی درآمد و همچنین توسط شورای جهانی صنایع دستی، عنوان «شهر جهانی صنایع دستی» به آن اعطا شد.