راه اندازی فاز۳ پروژه پلنت جدید اکسیژن ذوب آهن اصفهان

مجید عبدالنبی جوزدانی مدیر اجرایی پروژه های شرکت با اعلام این خبر گفت: در ادامه تکمیل پروژه پلنت اکسیژن، فاز۳ این پروژه شامل ۳ دستگاه کمپرسور، ۲ دستگاه کمپرسورهای اصلی MAC۱ و MAC۲  راه اندازی شد و کمپرسورBAC  نیز در حال عملیات پیش راه اندازی می باشد.

وی افزود: انرژی موتورهای کمپرسورها از محل پست MSDS۴ تامین می گردد و راکتورها و بانک خازنی به عنوان بخشی از سیستم تامین انرژی MV در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی پروژه های شرکت گفت: شرکت صفافولاد سپاهان به عنوان پیمانکار عملیات اجرایی و نماینده شرکت صاحب تکنولوژی شرکت در ایران، مدیریت های مهندسی پروژه های پشتیبانی تولید و تاسیسات جانبی ، تولید و توزیع برق، انرژی بهینه سازی سوخت و حراست در اجرا و تکمیل این پروژه نقش به سزایی دارند.

افشین رضوانی، مجری پروژه پلنت اکسیژن نیز گفت: ظرفیت هرکمپرسور ۷۳۰۰۰ نرمال مترمکعب درساعت است .

مجری پروژه پلنت اکسیژن افزود: کمپرسورهای MAC ازنوع سانتریفیوژی هستند و انرژی مورد نیاز آن ها از طریق الکتروموتورهایی با قدرت ۸ مگاوات تامین می شود که در ولتاژ ۱۰KV  و جریان مصرفی ۵۲۵ آمپر به صورت آسنکرون در دور ۱۴۹۶rpm کار می کنند. وی در تشریح فرایند تولید پلنت اکسیژن گفت: درمرحله اول کمپرسور، فشارهوا را تا حدود ۱/ ۷ بار ابسولوت فشارگیری کرده و دمای هوا به حدود۱۰۰ درجه سانتی گراد نزدیک می شود. در مرحله دوم فشارهوا از۱/ ۷ به نزدیک ۳ بار ابسولوت افزایش می یابد و در مرحله سوم دمای هوا به حدود۳۰ درجه سانتی گراد بر می گردد و در نهایت هوای مکش شده با ۵/ ۷ بار ابسولوت و دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد  وارد فرایند تولید اکسیژن می شود.