دکتر محسن قدیری، مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان در حاشیه سفر به امارات اظهار‌کرد: هدف از این سفر آشنایی با آخرین دستاوردها و فناوری های امارات در حوزه صنعت پتروپالایشی است.

وی تصریح کرد: این سفر در راستای تحقق فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر جلوگیری از خام فروشی، صادرات محور شدن و تکمیل زنجیره ارزش در صنعت نفت و به ویژه هلدینگ پتروپالایش اصفهان انجام شده است.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان پیگیری برای اجرایی شدن طرح RHU را از اصلی ترین برنامه های سفر تیم مدیریتی هلدینگ پتروپالایش اصفهان به امارات دانست و افزود: این پروژه به دلیل همکاری نامناسب شرکت «دایلم» در راستای تامین تجهیزات، به دلیل تحریم های آمریکا  روی زمین مانده و این در حالی است که اجرایی شدن این واحد برای گوگردزدایی از محصولات تولیدی هلدینگ ضروری است.

وی گفت: همچنین سازندگان ادعای نگهداری از تجهیزات نیمه ساخته را داشتند که در این زمینه این جلسه در دبی برگزار شد تا ضرر  و زیان کمتری به هلدینگ پتروپالایش اصفهان وارد شود.

مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان تصرح کرد: پروژه RHU اصلی ترین پروژه زیست محیطی در دستور کار هلدینگ پتروپالایش اصفهان است که قرار است حداکثر تا سال ۱۴۰۴ به بهره برداری برسد.

قدیری اضافه کرد: واحد RFCC چند محصول ارزشمند از جمله پروپیلن، ال.پی.جی و بنزین یور۵ تولید می کند، تا سال گذشته موضوع احداث واحد RFCC در شهر بندرعباس مطرح می شد، اما نکته مغفول مانده، این بود که در زمان برنامه‌ریزی طرح جامع شرکت پالایش نفت اصفهان، این واحد در مجاورت واحدRHU که ۸۰ درصد خوراک واحد RFCC را تأمین می‌کند، در زمین های واقع در پروژه جنوبی، جانمایی شده و حتی تمام واحدهای یوتیلیتی مورد نیاز همچون آب، برق، بخار، نیتروژن و ... نیز مخازن ذخیره مربوط به تولیدات واحد، طراحی، ساخته و اجرا شده بود.