۱۳ درصد از پژوهشگران و فناوران کشور اصفهانی هستند

مرتضوی با بیان تاکید بر الزام‌آور بودن پرداختن به اقتصاد دانش بنیان در اصفهان اظهار‌کرد: ۲ راهبرد اساسی مدیریت استان برای توسعه، اقتصاد گردشگری و دانش بنیان است.

استاندار اصفهان گفت: مجموعه‌های صنعتی و فولادی استان در عرصه سرمایه‌گذاری و تامین مواد اولیه، پیشگام انعقاد قرارداد با شرکت های دانش بنیان هستند و مدیران صنعتی نیز باور دارند که نیاز خود را باید با ظرفیت‌های فناورانه رفع کنند.

مرتضوی با اشاره به اینکه اصفهان نخستین شهرک علمی و تحقیقاتی کشور را دارد، خاطرنشان کرد: روزی که شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان شکل می‌گرفت بسیاری از افراد باور نداشتند که این شهرک منشأ اثر ویژه‌ای در کشور باشد.

وی تاکید کرد: شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، قطب علم و فناوری کشور است و رئیس جمهور نیز پس از بازدید کوتاهی از شهرک بر این مهم تأکید کرد.

همچنین استاندار اصفهان با اشاره به اراده خلل ناپذیر مردم شهرستان نجف‌آباد در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: تصور می کنم در آینده نزدیک شاهد یکی از موفقیت آمیزترین پارک های علمی کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف آباد باشیم.

دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد دارای بیش از ۲۱ هزار دانشجو در ۲۲ دانشکده است. این شهرستان در ۳۰ کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد. اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور محسوب می‌شود.

همچنین اصفهان بعنوان استان پیشرو در راه‌اندازی پارک‌های علم و فناوری که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را در دهه ۸۰ بوجود آورد، حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌بنیان کشور را در خود دارد.

اصفهان دومین استان کشور از نظر تعداد واحدهای فناور و گردش مالی آنها بشمار می‌رود.