او در پاسخ به این پرسش که آیا اتاق‌های بازرگانی باید فهرست رای‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهندگان را منتشر کنند یا نه، می‌گوید: مطابق قانون اصل بر این است که اتاق بازرگانی باید فهرست اعضای خود را منتشر کند، اما اینکه برخی می‌گویند لیستی شامل آدرس و شماره تلفن منتشر شود، قانون چنین اجباری نکرده‌است. او توضیح می‌دهد: انتشار شماره و آدرس مطابق قانون با اخذ مجوز صاحب اطلاعات ممکن است، اما انتشار فهرست اعضا با لحاظ حریم خصوصی و به‌گونه‌ای که موجب آزار و اذیت نشود باید در سامانه‌‌‌‌‌‌‌‌‌های مربوطه منتشر شود تا عدالت در گردش اطلاعات برقرار شود.

همچنین هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی تهران طی اطلاعیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ای با یادآوری لزوم رعایت جدول زمان‌بندی فعالیت‌های انتخاباتی به همه نامزدهایی که صلاحیت آنها برای حضور در انتخابات تایید شده‌است، اعلام کرد که از تبلیغ زودهنگام و خارج از موعد مقرر قانونی، چه به‌صورت مستقیم و چه به‌صورت غیرمستقیم اجتناب کنند.

در برنامه‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ابلاغی انجمن نظارت بر انتخابات، زمان تبلیغات برای نامزدها به مدت ۷ روز از ۱۲ اسفند تا ۱۹ اسفند (یک روز قبل از بر‌‌گزاری انتخابات) درنظر گرفته ‌شده‌است. براین اساس هرگونه تبلیغ خارج از این موعد ممنوع و به‌عنوان تخلف انتخاباتی درنظر گرفته می‌شود.

در اطلاعیه این هیات آمده است: «به کلیه داوطلبان محترم عضویت در هیات‌نمایندگان اتاق تهران که صلاحیت آنها موردتایید قرار گرفته‌است، ابلاغ می‌شود از هرگونه تبلیغات انتخاباتی تحت هر عنوان و به هر شکل ممکن اعم از مستقیم یا غیرمستقیم در کلیه اشکال مختلف اعم از جراید و وسایل ارتباط جمعی و فضای‌مجازی و غیره با هدف تبلیغات انتخاباتی در خارج از زمان مقرر جدا خودداری کنند.»

در این اطلاعیه تاکید شده‌است که هیات نظارت بر انتخابات اتاق تهران حسب وظیفه قانونی خود بر رعایت مقرره قانونی یادشده نظارت جدی خواهد داشت و چنانچه مشخص شود مواردی تخلف از آیین‌‌‌‌‌‌‌‌‌نامه صورت‌گرفته‌است، به وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.

چهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جدید و رصد دولت در تهران

از آنجا که هنوز اسامی انتخاباتی نهایی نشده‌است، از اخبار انتخاباتی همچنان نمی‌توان با قطعیت سخن گفت و فعالان نیز با احتیاط در این‌باره حرف می‌زنند. برخی از تردیدها تاحدی به این دلیل است که گروه‌ها از فعالیت‌های یکدیگر کمتر اطلاع دارند و منتظر حرکت طرف مقابل هستند تا آرایش خود را بگیرند؛ مهم‌تر از همه حرکت دولت مشخص نیست و این مساله را یک منبع نزدیک به پیشگامان تحول مطرح می‌کند.

 او در این زمینه به «دنیای‌اقتصاد»‌‌‌‌‌‌‌‌‌ می‌گوید: پیشگامان تحول هنوز لیست خود را نهایی نکرده‌است و منتظریم تایید اهلیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها و نیز تغییر گروه‌ها نهایی شود تا لیست خود را نهایی کنیم. او درباره احتمال ائتلاف پیشگامان تحول با دیگر گروه‌ها خبر می‌دهد: درباره ائتلاف با سایر گروه‌ها مانعی وجود ندارد، اما در حال رصد شرایط هستیم تا مشخص شود دولت تا چه اندازه قصد ورود و دخالت دارد. او در توضیح این مطلب تصریح می‌کند: دولت کاندیدا ندارد اما شایعاتی وجود دارد که در این دوره قصد دخالت جدی دارد و در همه لیست‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها افرادی را حمایت خواهد کرد؛ از همین‌‌‌‌‌‌‌‌‌رو ما نیز دست نگه داشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم و هنوز به جمع‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی نهایی نرسیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم. ائتلاف برای فردا بنا به شنیده‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها لیست خود را تا حدی نهایی کرده‌است و اکنون ۴۰ عضو آن مشخص است؛ به گفته یک منبع مطلع از موضوع ۲۰ نفر از لیست فعلی این جریان چهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌های جدید هستند، اما این لیست هم همچنان در معرض تغییر قرار دارد و تا روز آخر نمی‌توان حرف قطعی درباره آن زد. اتاق نوین، دیگر ائتلاف حاضر با مشخص‌کردن سخنگوی خود قرار است در روزهای آینده کنفرانس خبری تشکیل دهد.

فعال‌شدن اپوزیسیون در شهرستان‌ها

از اصفهان خبر می‌رسد یکی از فعالان اقتصادی شناخته‌‌‌‌‌‌‌‌‌شده در مراسمی به شکل غیررسمی انتخابات را کلید زده است. جریانی که در مقابل گروه حاکم فعلی بر اتاق قرار دارد و با حمایت یکی از چهره‌‌‌‌‌‌‌‌‌های فعلی اتاق اصفهان که در انتخابات کاندید نشده‌است به فعالیت مشغول هستند. به گفته یک چهره نزدیک به این جریان، این گروه خود را متشکل از بازرگانان جوان و فعال شهر می‌داند و هدف خود را خالی‌کردن عرصه بخش‌خصوصی از حضور دولت عنوان می‌کند. جریان حاکم اتاق اصفهان نیز بنا به اخبار رسیده مدت‌ها است به شکل غیررسمی فعالیت خود را شروع کرده‌است و در جلساتی به شکل منظم با فعالان اقتصادی شهر رایزنی می‌کند. مشابه همین جریان در دیگر حوزه بااهمیت انتخابات، یعنی مشهد رقم خورده و جریان اپوزیسیون جریان حاکم تشکیل شده و مشغول فعالیت است. یک منبع نزدیک به این جریان درباره جو حاکم بر انتخابات مشهد می‌گوید: جریان حاکم بر اتاق که مشخص است چه کسانی هستند و تنها چند نیروی جوان اما نزدیک به خود را اضافه کرده‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند. به گفته این منبع مطلع با متشکل‌شدن جریان اپوزیسیون، اختلاف میان دو جریانی که درون پوزیسیون وجود دارد احتمالا ازبین می‌رود و لیست‌واحدی ارائه خواهد شد. او نیز مانند اتاق اصفهان جریانی را که شکل‌گرفته‌است جوان و در طیف سنی ۳۵ الی ۴۰ سال‌می‌داند و خبر می‌دهد: اگر حزبی و متحد عمل کنیم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌توانیم تمام کرسی‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها را بگیریم و یک‌بار این تجربه را در شورای ‌شهر داشته‌‌‌‌‌‌‌‌‌ایم؛ اما در نهایت باید با گروه‌های سراسری هماهنگی داشته باشیم. او از دو گزینه اتاق نوین و پیشگامان تحول برای پیوستن نام می‌برد و اطلاع می‌دهد اکثریت این جریان متمایل به پیشگامان تحول هستند و می‌توانند سرنوشت اتاق ایران را رقم بزنند.