امیررضا نقش معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان، بیان کرد: تامین مالی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی استان با هدف به بهره داری رسیدن طرح های تولیدی نیمه تمام و توسعه ای در بخش سرمایه ثابت همچنین کمک به حفظ ظرفیت تولید و اشتغال موجود واحدهای تولیدی در بخش سرمایه در گردش با رفع موانع در اعطای تسهیلات بانکی، از مهم ترین اولویت های اقتصادی استان است.

تجلی خدمت در دیار نصف جهان؛ احیای ۲۱۹ واحد تولیدی و ۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات

وی ادامه داد: در شهریور ۱۴٠٠، نسبت مصارف و منابع شبکه بانکی کشور به‌طور میانگین ۸۱ درصد و استان اصفهان ۵۷.۲ درصد بوده که در شهریور ۱۴٠۱ با تلاش‌های شبکه بانکی به عدد ۶۸.۱ درصد رسیدیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان در خصوص وضعیت منابع کشور و استان تأکید کرد: منابع بانکی کشور در شهریور سال ۱۴٠۱ نسبت به شهریور ۱۴٠٠، ۳۵ درصد رشد داشته که در استان نیز تقریبا همین میزان رشد اتفاق افتاده است، در بخش مصارف (تسهیلات) بانکی نیز شاهد ۳۴ درصد افزایش در کشور بودیم و این درحالی است که در استان اصفهان افزایش مصارف ۶۱ درصدی اتفاق افتاد.

نقش تأمین مالی واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی استان را در بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش را یکی از اولویت های مهم استان عنوان کرد و افزود: با تلاش ها و مساعدت های شبکه بانکی استان شاهد افزایش ۱۱ درصدی نسبت مصارف به منابع بانکی در استان هستیم.

وی اضافه کرد: هدف گذاری ما در استان رسیدن به نسبت ۷۵ درصدی مصارف به منابع بانکی در استان تا پایان سال ۱۴۰۱ است که به بانک های استان ابلاغ شده است.