وی افزود: تجارت داد و ستد کالا یکی از ضرورت‌های دنیای امروز است. در این بازار گسترده و پیچیده، ظرفیت برای پذیرش نیروی کار بسیار است و می‌تواند زمینه‌ای عمیق برای اشتغال باشد.

سلطانی با بیان اینکه در دنیای امروز تجارت و داد و ستد هر روز پیچیده‌تر می‌شود، یادآور شد: درهمین راستا آموزش افراد توانمند از یک سو عاملی برای اشتغال بیشتر جوانان و از سویی دیگر پاسخی برای نیاز صنعت خواهد بود. رئیس هیات مدیره انجمن پخش استان اصفهان به امضای تفاهم‌نامه با جهاددانشگاهی اصفهان در زمینه برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و گفت: انجمن پخش با پرورش نیروهای خبره در زمینه فروش هم اشتغالزایی را تامین خواهد کرد و هم پاسخی برای نیاز صنعت در تامین نیروی متخصص است. جهاددانشگاهی اصفهان یکی از مراکز سرآمد در پرورش نیرو است که با همکاری آنها به‌زودی دوره کاربردی و حرفه‌ای فروش را برگزار خواهیم کرد. سلطانی بر ضرورت استمرار این دوره‌ها تاکید و تصریح کرد: درنظر داریم این دوره را تاجایی تکرار کنیم که تا نیاز رو به رشد نیرو تامین شود.  وی به اشتغال هشت هزار نفر در مرکز پخش استان اشاره کرد و توضیح داد: در گام نخست، این دوره برای اعضای انجمن برگزار می‌شود و در گام بعدی در نظر داریم با توسعه این دوره‌های آموزشی همه کسانی که با فروش مرتبط هستند از خروجی این دوره بهره‌مند شوند.

رئیس هیات مدیره انجمن پخش استان اصفهان با تاکید بر کاربردی بودن این دوره آموزشی، خاطرنشان کرد: این دوره بر کاربردی و عملی بودن تمرکز دارد. در این دوره تمرکز بر استفاده از تکنیک‌های عملی و کاربردی برای آموزش شیوه‌های نوین فروش و آموزش ارتباط هرچه بهتر با مشتریان است.