حمل ۱۱ میلیون تن بار در سال ۱۴۰۰

احمدرضا سبزواری در آیین افتتاح گمرک اختصاصی فولاد مبارکه ضمن اعلاماین خبر افزود: با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته به دنبال آن هستیم که در حوزه حمل‌ونقل، از مباحث سنتی به سمت نوآوری و فناوری‌های جدید مثل IOT (اینترنت اشیا)، RFID، GPS و خودران‌ها حرکت کنیم که همگی از مباحث روز دنیا  هستند  و امید می‌رود مجموعه حمل‌ونقلی گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد بتواند مجموعه‌ای پیشرو در زمینه نوآوری در صنعت حمل‌ونقل شود.

او افزود: مباحث رگولاتوری در حوزه حمل‌ونقل اصولاً کار در این حوزه را دشوار کرده، ولی با توجه به سیاست‌گذاری‌های جدیدی که مسوولان امر در این زمینه خواهند داشت، انتظار و امید می‌رود که راه برای مجموعه‌هایی نظیر گروه حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی توکافولاد باز شود و این مجموعه‌ها بتوانند با به‌کارگیری نوآوری‌های بهتر در این زمینه پیشرو باشند.

مدیرعامل گروه سرمایه‌گذاری توکافولاد اظهار داشت: آنچه ما در مجموعه حمل‌ونقلی توکا همواره شاهد آن بوده‌ایم تلاش برای تمرکز بر سه عنصر سرعت، دقت و امانت بوده است.

حمل‌ونقل جریان خونی است که در رگ اقتصاد چرخش دارد و هرگونه توقف این جریان، باعث اختلال در روند تولید خواهد شد؛ بنابراین سرمایه‌گذاری انجام‌شده توسط شرکت فولاد مبارکه در حوزه حمل‌ونقل، یک سرمایه‌گذاری راهبردی به شمار می‌آید. خوشبختانه توجه مدیرعامل فولاد مبارکه به این موضوع کاملا  مشهود است و حمایت و نگاه راهبردی ایشان به مجموعه حمل‌ونقلی در بسیاری از موارد برای ما راهگشا بوده و خوشبختانه توسعه ناوگان شرکت حمل‌ونقل توکا و افزودن خودروهای خریداری‌شده جدید به این شرکت، از همین نگاه راهبردی نشئت می‌گیرد. امیدواریم با حمایت‌های روزافزون مجموعه مدیریت فولاد مبارکه و معاونین و همچنین توسعه درون‌زایی که ما با اتکا به نوآوری و به‌کارگیری فناوری‌های جدید در دست اقدام قرار داده‌ایم، بتوانیم عناصر سرعت، دقت و امانت در حمل‌ونقل را به‌طور رضایتمند ارائه کنیم و مجموعه حمل‌ونقلی توکا به مجموعه‌ای سرآمد در کشور تبدیل شود.

امروزه شرکت‌ها از اینکه صرفا باری را جابه‌جا کنند خارج شده و به سمت مباحث لجستیک رفته‌اند. مواردی از قبیل گمرک، انبار و... ازجمله همین مباحث لجستیک است که باید جایگزین مباحث قبلی شود و امیدواریم مجموعه توکافولاد نقش لجستیکی خود در حمل‌ونقل کشور و به‌ویژه برای شرکت فولاد مبارکه را به‌خوبی ایفا کند.

ناوگان حمل‌ونقل توکا به ۲۳۰ کشنده دارد

به گفته بنیامین حیدرزاده این شرکت ۱۸۰ دستگاه کشنده را در مالکیت خود دارد که در مراسم امروز با افزوده شدن ۵۰ دستگاه کشنده جدید، این میزان به ۲۳۰ دستگاه رسید.امروز سی‌ویکمین سالروز تأسیس شرکت حمل‌ونقل توکا است. در این ۳۱ سال سرمایه‌گذاری‌های زیادی انجام ‌شده تا شاهد بروز توانایی‌های حال حاضر این شرکت در عرصه صنعت حمل‌ونقل کشور و کمک به فولاد مبارکه برای انجام مأموریت‌هایش باشیم.

وی افزود: در سال گذشته، مجموع حمل مستقیم و غیرمستقیم شرکت حمل‌ونقل توکا برای فولاد مبارکه حدود ۵/ ۴ میلیون تن مواد اولیه و محصول بوده که حمل۵/ ۲میلیون تن از این میزان، با بارنامه توسط کلیه شعب این شرکت در سراسر کشور انجام ‌شده و ۲ میلیون تن دیگر از طریق شرکت‌های همکار با محوریت قرارداد منعقدشده با فولاد مبارکه صورت پذیرفته است. گفتنی است ۵۰۰ هزار تن از این میزان حمل توسط کامیون‌های ملکی شرکت انجام گرفته است.

توکابار؛ اقدامی نوین برای اعلام بار

به گفته حیدرزاده بازارگاه الکترونیک شرکت حمل‌ونقل توکا «توکابار» نام‌گذاری شده که در این برنامه، سالن اعلام بار به‌صورت مجازی خواهد بود. باشگاه رانندگان شرکت حمل‌ونقل توکا نیز در قالب این برنامه تأسیس شده تا رانندگانی که از سراسر کشور برای شرکت خدمات حمل‌ونقل انجام می‌دهند در این سامانه ثبت شوند و به تعداد حمل بار، امتیاز دریافت کنند. اهمیت این موضوع این است که رانندگان می‌توانند با شرکت در فراخوان‌های بار شرکت حمل‌ونقل توکا، حمل‌ونقل بیشتری انجام دهند.

تاثیر مثبت توسعه ناوگان ملکی حمل‌ونقل توکا بر حمل‌ونقل فولاد مبارکه

طبق آمار ارائه‌شده حدود ۵۲ درصد مواد اولیه و ۸۷ درصد محصولات فولاد مبارکه از طریق جاده حمل می‌شود. نوسان کرایه حمل و عدم استقبال حمل از برخی مبادی ازجمله معضلات اساسی در حمل محصولات شرکت محسوب می‌شود و به‌عنوان گلوگاه حمل جاده‌ای مواد اولیه و محصولات فولاد مبارکه شناسایی شده است. به همین دلیل مقرر گردید که شرکت حمل‌ونقل توکا با توسعه ناوگان خود برای رفع این گلوگاه اقدام کند و با عنایت به حمایت‌های همه‌جانبه مدیریت عالی شرکت فولاد مبارکه از توسعه ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای و ریلی، شرکت حمل‌ونقل توکا با بودجه‌ای بالغ‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان جهت توسعه ناوگان خود اقدام کرد تا با ظرفیت کامل‌تری وظیفه خود را در زمینه حمل محصولات فولاد مبارکه انجام دهد.