۱۳میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی اصفهان اختصاص یافت

به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل از  روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری اصفهان محمدتقی اسکندری افزود: تخصیص این رقم در پی سفر رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور به استان محقق شد.

وی اضافه کرد:با توجه به تعهدات اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بابت قراردادهای گشت و مراقبت، از محل طرح صیانت سه میلیارد، از محل طرح ماده ۱۳ قانون افزایش بهره‌وری و ماده ۱۷ قانون معادن سه میلیارد، از محل طرح مرتع ۲ میلیارد، از محل طرح تجهیزات یگان حفاظت پنج میلیارد و در مجموع ۱۳ میلیارد تومان برای اجرای طرح‌های این اداره کل اختصاص یافت.

رئیس اداره برنامه‌ریزی منابع طبیعی اصفهان خاطرنشان کرد: همچنین از محل طرح بیابان مرتبط با مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان در سال جاری چهار میلیارد و از محل اسناد خزانه پنج میلیارد تومان نیز برای طرح بیابان‌زُدایی در نظر گرفته شد. اسکندری گفت: با توجه به این تخصیص، تعهدات سال جاری در اجرای طرح های مختلف از جمله آبخیزداری، مقابله با بیابانزایی و حفاظت از جنکل و مرتع طبق اهداف عالی سازمان منابع طبیع و آبخیزداری کشور اجرایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر از محل اعتبارات هزینه‌ای ملی نیز ۱.۵ میلیارد تومان اعتبار به حساب استان واریز شد که مبلغ یک میلیارد تومان تفاوت ماموریت و مابقی صرف هزینه‌های کارشناسی و جاری شهرستان‌ها خواهد بود. استان اصفهان ۱۰.۷ میلیون هکتار دارد که بیش از ۹۰ درصد آن معادل حدود ۹.۸ میلیون هکتار را عرصه‌ منابع طبیعی و ملی و از این میزان حدود ۴۰۳ هزار هکتار را جنگل(معادل ۴ درصد)، ۶ میلیون هکتار را مرتع(معادل ۶۴ درصد) و سه میلیون هکتار را بیابان (معادل ۳۲ درصد) دربرگرفته است.

استان اصفهان از نظر تقسیم بندی نواحی رویشی در ۲ ناحیه رویشی زاگرسی و ایران تورانی قرار گرفته است که ناحیه رویشی زاگرسی، غرب و جنوب استان را شامل می‌شود و بقیه مناطق جزو ناحیه رویشی ایرانی تورانی به شمار می‌رود.