به گزارش دنیای اقتصاد و به نقل روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی، مقوله تفریح و سرگرمی یکی از جنبه‌های مهم زندگی هر فرد است که بی‌توجهی به آن می‌تواند اثرات مخربی در زندگی داشته باشد. یکی از ده‌ها تفریح موجود، موسیقی و فعالیت رسانه‌ای است. امروزه سبک زندگی بسیاری از مردم نسبت به گذشته تغییر کرده و همین باعث شده تا از طبیعت و گاه حتی مقوله تفریح فاصله بگیرند.

به همین منظور شرکت مانا آوای خرد با ایده محوری طراحی و پیاده‌سازی موتور جستجو ملی به منظور تشخیص و پالایش محتوای چندرسانه‌ای بر اساس هوش مصنوعی، از سال ۱۳۹۷ با پذیرش در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در مرکز رشد تخصصی دانشگاه هنر اصفهان مستقر شده و به دنبال راه‌حلی برای رفع نیاز پاسخ‌داده‌نشده در این حوزه برای مخاطبان است.

محمد هادی عیان‌بد، مدیرعامل شرکت مانا آوای خرد، با بیان موارد بالا، می‌گوید: برخی از حوزه‌های مرتبط با تفریح مانند موسیقی بسیار گسترده و به نوعی بی‌نهایت است و همین ویژگی، جستجوی اثربخش محتوا را با چالش مواجه می‌سازد. این مساله زمانی بیشتر خودش را نشان می‌دهد که بدانیم انتخاب‌های افراد در شرایط مختلف متفاوت است. از سوی دیگر یک محتوای رسانه‌ای مشابه ممکن است برای افراد مختلف، معانی و مفاهیم متفاوتی داشته باشد. به همین دلیل اگر فردی بخواهد دسته‌ای از محتواهای مشابه را در اختیار داشته باشد، عملا باید به صورت تجربی و دستی چنین لیستی را تهیه کند.

از آنجا که حمایت از این نوع شرکت‌ها و صنایع علاوه بر اینکه اقتصاد فرهنگی و برند اصفهان را بیش از پیش تقویت کرده و مشاغل جدیدی را برای جوانان و حتی نوجوانان به ویژه در قشر متخصص فراهم می‌کند، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با تاسیس پارک تخصصی فناوری‌های فرهنگی، نرم و صنایع خلاق در نظر دارد در حوزه‌های گوناگون ایده‌ها و شرکت‌های نوآور و خلاق را جذب و با حمایت از آن‌ها در سال «تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین»، نسبت به غنی شدن این فعالیت‌ها گام بردارد.