«آرامش پس از طوفان» در نگارخانه صفوی

عطیه چارویی دراین‌باره  گفت: در نمایشگاه «آرامش بعد از طوفان» تعداد ۱۶ اثر نقاشی ارائه‌شده که ۱۰ اثر با موضوع دریا و ۶ اثر نیز با موضوع گلدان و در سبک امپرسیونیسم طراحی‌شده است.

این هنرمند ادامه داد: هنر، جهانی گسترده است که ناگریز وجود ما را به گوشه‌ای از خود معطوف کرده و هر یک از ما به میزان درک و آگاهی خود، وجهی از آن را در زندگی خود بازتاب می‌دهیم. من نیز به‌واسطه علاقه‌ام به دریا و گل از میان پدیده‌های طبیعی، خواهان این بودم که با دیدگاه و بیان شخصی خود، دریا و گل را نه به‌صورت واقع‌گرا، بلکه به‌صورت انتزاعی و شاعرانه خلق کنم.

او با بیان اینکه دریا و گل از دیدگاه او سرشار از حس آرامش، عظمت، زیبایی و منشأ حیات و مظهر زندگی است، توضیح داد: برای خلق آثار ارائه‌شده در نمایشگاه «آرامش بعد از طوفان» جنس رنگ را در ذهن خود مجسم می‌کردم و پس از هماهنگی‌های انتزاعی، روابط رنگِ استفاده‌شده در پرده نقاشی بیانگر حالت درونی‌ِِ من در زمان به تصویر کشیدن تخیلاتم بود.

چارویی اضافه کرد: رنگ قرمز که به‌ندرت در این نقاشی‌ها دیده می‌شود بیانگر وجودی گرمابخش است و رنگ‌های سرد روی پرده از آرامش بی‌نهایت حکایت دارد و این محو بودن در آثارم شاید یادآور مسافری مردد میان ماندن و رفتن است و در فکر آنکه دریا طوفانی می‌شود یا روی خوشی را به او نشان می‌دهد.

او با اشاره به دلیل انتخاب نام «آرامش پس از طوفان» برای این نمایشگاه گفت: در دوره‌ای از زندگی به دلیل اتفاقاتی حال روحی خوبی نداشتم و در همان زمان شروع کردم به کشیدن گلدان و دریا که دو جزء موردعلاقه‌ام است و همان‌ها آرامش ازدست‌رفته را به من بازگرداند.

علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه «آرامش پس از طوفان» می‌توانند تا چهارشنبه ۲۵ آبان از ساعت ۱۶ تا ۲۰ به نگارخانه صفوی، واقع در اصفهان، خیابان خاقانی، جنب کوچه شماره ۳۱ مراجعه کنند.