وی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر اهمیت داشتن ایران قوی تاکید ویژه دارند و تحقق آن را نسخه نجات‌بخش کشور می‌دانند، بر این اساس، کلیه دستگاه‌های دولتی، نهادهای عمومی و غیر دولتی و فعالان اقتصادی، هر کدام به نسبت خود، برای عملیاتی کردن و عینیت‌بخشی به این مطالبه وظیفه‌ و مسئولیتی بر عهده دارند. قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان کرد: تحقق ایران قوی، مستلزم توجه جدی به تولید است و زمانی که بتوانیم در حوزه تولید و عرصه گسترده و مهمی همچون کشاورزی، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر باشیم، بدون شک ایران قوی محقق می‌شود و بر همه  مشکلات  اقتصادی نیز فائق خواهیم آمد. رحمتی ادامه داد: حمایت و پشتیبانی جدی از تولید و به تبع آن، حمایت از کشاورزی باعث خودکفایی، تقویت و ارتقاء امنیت غذایی کشور، اشتغال‌زایی برای جوانان و افزایش رشد اقتصادی در جامعه می‌شود و باید در این مسیر تلاش شبانه‌روزی انجام داد و موانع را نیز تدبیر و مدیریت کرد تا سرعت این رشد و پیشرفت کم نشود. وی قوی را یکی از الزامات داشتن اقتصاد قوی برشمرد و اظهار کرد: در این مسیر، توجه به ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه کشاورزی ضروری است چراکه اقتصاد مقاومتی بر شناخت و بهره‌مندی از ظرفیت‌های داخلی کشور در حوزه تولید تاکید دارد و به دلیل اینکه کشور ما سرزمینی وسیع و گسترده، خاکی حاصلخیز، اقلیمی متنوع و نیروی انسانی قابل توجهی دارد، کشاورزی به عنوان یک پیشران و صنعت پیشرو در عرصه رشد تولید داخلی شناخته می‌شود، که این مسئله مسئولیت و وظیفه  ما و وزارت جهاد کشاورزی را دوچندان می کند. رحمتی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت این حوزه، طبق تاکیدات تولیت آستان قدس رضوی، پرداختن به اقتصاد کشاورزی دانش‌پایه و دانش‌بنیان را به عنوان یکی از وظایف و ماموریت های اصلی در حوزه اقتصادی تعریف کرده‌ایم و دستاوردهای متعددی نیز در این حوزه داشته‌ایم که می‌تواند الگویی برای دولت و دیگر فعالان اقتصادی باشد.

دانش‌محور بودن، نقشه نجات کشاورزی کشور

رحمتی تصریح کرد: بخش قابل توجهی از موقوفات حضرت رضا(ع)، اراضی کشاورزی است که به عنوان امانت به ما سپرده شده و بایستی با الگوی کشت علمی و با بهره‌وری مناسب، آنها را حفظ کنیم تا این اراضی و باغات کشاورزی درآمدزا بوده و عواید حاصل از آن صرف اجرای نیت واقف شود، بنابراین تلاش کرده‌ایم شیوه‌های نوین و دانش‌محور را در کشاورزی دنبال کنیم و بهره‌وری موقوفات رادر حد توان افزایش دهیم.

وی افزود: نسخه نجات کشاورزی، بهره‌گیری از دانش روز است که البته کاری بسیار سخت، اما انجام شدنی است و آستان قدس رضوی با توجه به تجربیاتش طی سال‌های اخیر، در این زمینه پیشرو بوده و قطعا حامی و کمک کننده دولت در توسعه و ترویج این رویکرد نیز خواهد بود.