هدف‌مان شناسایی فرارها و بدهی‌های مالیاتی است

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور  با تاکید بر اینکه ما بر خلاف قانون یک ریال  مالیات نمی‌توان دریافت کنیم، تاکید کرد: خط قرمز ما دربحث مالیات، تعطیلی واحدهای تولیدی است و در حوزه بخشودگی جرایم مالیاتی و  تقسیط جرایم  مالیاتی  و .. همکاری  می‌کنیم.   وی‌ با تاکید بر اینکه به  دنبال به حداقل رسیدن  گلایه‌مندی از  فشار مالیاتی در کشور هستیم و  حتی اگر بدهی مالیاتی داشته  باشند قرار نیست آسیب به کسب و کارها وارد شود، تصریح کرد: تاکید ما طی یک سال گذشته  وصول بدهی‌های مالیاتی بوده است و به همین منظور ما ۸۰۰ خودرو صفر را از بدهکاران  بالای مالیاتی توقیف کردیم و برای فروش گذاشته‌ایم و تاکید ما شناسایی دارایی‌های آنها ‌و شناسایی فرارهای مالیاتی است.

منظور با تاکید بر اینکه مالیات و گمرک بالغ بر  ۵۵ درصد  بودجه دولت را تامین می‌کند  و از نفت جلوتر است، گفت: جهت‌دهی مالیاتی ما توسعه مالیات الکترونیکی است و یکی از اقدامات ما ابلاغ‌های الکترونیک به مودیان است که از ابتدای شهریور این اتفاق افتاده و همچنین از ابتدای امسال مالیات نقل و انتقال خودرو نیز الکترونیکی شده است.  وی خاطرنشان کرد: مجموع این اقدامات، تسهیل امور مردم، شفافیت و  جلوگیری از  فساد اقتصادی و شفاف‌سازی مالیاتی است.  رئیس سازمان امور مالیاتی  کشور تاکید کرد: نمی‌خواهیم با روش‌های  نادرست برای کشور درآمد کسب کنیم و نباید برای مردم کوچک‌ترین نارضایتی مالیاتی ایجاد شود.

توازن درآمدهای مالیاتی برقرار می‌شود

وزیر اقتصاد و دارایی نیز در این نشست با اشاره به موضوع درآمدهای مالیاتی استان، اظهار کرد: باید برای آینده توازنی که در بحث درآمدهای مالیاتی برهم خورده، این  اصلاح توسط سازمان  برنامه‌ریزی حل شود و موضوع فشار  مالیاتی و ... برطرف شود.

سید احسان خاندوزی افزود: در بحث هزینه‌های  جاری  برخی اختلاف‌ها وجود دارد  که در بودجه ۱۴۰۲ بررسی خواهد شد تا  این نارضایتی در بین کارکنان دولت حل شود.

وی درباره موضوع مولدسازی‌ها در استان، گفت:   استان‌ها باید اختیارات بیشتر برای اداره استان خود داشته باشند تا برای کسب  درآمد و پروژه‌های سرمایه‌گذاری تصمیم‌گیری شود.