پیش‌نیاز اصلی در حرکت هوشمندانه به‌سوی این هدف در نظر گرفتن دورنمای شرایط بازارهای داخلی و خارجی و همچنین چشم‌انداز صنایع پایین‌دست در گروه محصولات سرد است. بر مبنای همین ملاحظات با همت و تلاش کارکنان، کارشناسان و مدیریت ناحیه و تعریف اقدامات کارشناسی، خوشبختانه دانش فنی تولید گرید CORTEN A در خطوط تاندم میل و آنیل ناحیه نورد سرد به دست آمد و اکنون در کشورمان قادر به تأمین نیاز صنایع نیروگاهی هستیم.

محسن استکی، مدیر محصولات سرد  هم در این باره افزود: با توجه به تحریم ها یکی از چالش‌ها در زنجیره پایین‌دستی فولاد وارد نشدن ورق‌های خاص به کشور بود که مشکلات فراوانی مانند کاهش تولید و افزایش هزینه را به این صنایع تحمیل کرد. از آن جمله می‌توان به صنایع نیروگاهی اشاره کرد که فولادهایی با گرید CORTEN A جزو مصارف عمده و استراتژیک این صنعت است. از ویژگی‌های گرید مذکور، مقاومت در برابر خوردگی و استحکام بالای آن است.

تولید این محصول در خط تاندم با چند چالش در ماشین جوش لیزری و فرایند نورد مواجه بود. استحکام نامناسب نقطه‌جوش در برابر کشش و نیرویی که حین فرایند نورد به آن وارد می‌شود و همچنین افزایش جریان موتور قفسه‌ها در محدوده‌ای که به تجهیز آسیب می‌زد و به‌تبع آن باعث کاهش سرعت خط و افت بهره‌وری تولید خط می‌شد.