مرادی

پنج سال نخست بر آموزش تاکید داشتیم و پنج سال دوم تلاش کردیم آموزش‌ها را به صورت عملیاتی در واحدها رصد کنیم. با ارزیابی برندها و واحدهای شرکت کننده در همایش، نقاط قوت و ضعف برندها شناسایی می‌شود تا واحد بتواند با برنامه‌ریزی صحیح نسبت به رفع ضعف ها و اصلاح نقاط ضعف اقدام نماید.

حفاظت و مصون نگاه داشتن برند با ثبت حقوقی و مالکیت معنوی، ارزش‌گذاری برند، خلق ارزش افزوده در واحد‌های تولیدی، ایجاد نگاه سرمایه‌ای به مقوله برندسازی محصول، توسعه تولید بدون کارخانه به‌منظور استفاده از ظرفیت خالی کارخانه‌ها برای برند‌هایی که امکان فروش و بازاریابی خوبی دارند و کاهش هزینه‌های سنگین تولید، از جمله اهداف کلان و دایمی انجمن مدیران صنایع و دبیرخانه دائمی همایش برندینگ است.

امسال نیز همایش با حمایت و همکاری سازمان صمت خراسان رضوی برگزار و به پیشنهاد این سازمان، علاوه بر ارزیابی خدمات برندها، بیش از گذشته به مخاطبان برند توجه کردیم.

همچنین در دهمین سال برگزاری همایش برندینگ سایتی طراحی کردیم تا نظر مشتریان نسبت به هر برند را دریافت کنیم. براساس اطلاعات به دست آمده ۹۰ درصد مشتریانی که از یک محصول راضی بودند، علاوه بر مصرف شخصی، محصول را به دیگران هم توصیه می‌کردند .اظهار نظر آنها از این جهت جالب توجه بود که در پاسخ‌های مشتریان برندهایی با مشخصات جذاب، کاوش‌گر و خلاق ملاحظه نمی شود که این موضوع جای تامل دارد.

امسال به منظور تشویق برندها برای مشارکت بیشتر در همایش، از میان برندهایی که برای نخستین بار مشارکت داشتند، برند حائز بالاترین امتیاز، انتخاب و به عنوان برند اولی معرفی شد.

برندهای ما هنوز با استانداردهای جهانی خیلی فاصله دارند و همچنان شاهد برندهای مطرحی هستیم که حتی در داخل کشور ثبت نشده‌اند، حال آن که برندهایی که صادرات دارند، باید دارای ثبت بین المللی باشند.

برندینگ به ثبت برند ختم نمی‌شود و یک پروسه دائمی است و صاحب برند باید همیشه از برند خود محافظت کند و تبلیغات برند باید با بازخوردهایی که از مشتری دریافت می‌شود، همسو باشد. طی 10 سال برگزاری همایش برندینگ خراسان، رشد و توسعه برندهای ما بسیار شاخص‌تر از سایر استان‌ها بوده و از طرفی ادغام، تولید بدون کارخانه، خرید رقبا و تجمیع، به رشد و توسعه برندهای استان کمک شایان توجهی داشته است.

در پایان از مسوولان ذیربط درخواست می‌کنم در راستای حمایت‌های قانونی و مالی و اعتباری از برندهای کیفی، بانک‌ها نسبت به برندهای معتبر، مساعدت ویژه‌ای در اعطای تسهیلات داشته باشند، همچنین حمایت‌های قانونی از سوی تامین اجتماعی و امور مالیاتی برای برندهای برتر در نظر گرفته شود.