حسین ایراندوست با اشاره به فراوانی مرغ، تخم‌مرغ، شیر، و دیگر کالاهای اساسی در بازار اصفهان، اظهار کرد: اکنون با دپو آزاد این محصولات مواجه هستیم، بنابراین به دنبال مباحث صادراتی هستیم تا محصول مازادی که در دست صادرکننده است را صادر کنیم.

وی با اشاره به مازاد شیرخشک، کره، خامه، روغن حیوانی، تخم‌مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز در استان اصفهان، تصریح کرد: به دنبال ایجاد شرایط صادراتی برای فروش این محصولات هستیم.

سخنگوی ستاد تنظیم بازار استان اصفهان، کشورهای همسایه همچون افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و روسیه را بازارهای هدف صادراتی این محصولات عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۴ هزار تن شیرخشک در کارخانجات اصفهان دپو شده که باید صادر شود، ادامه داد: همچنین تمام سردخانه‌های استان پُر است و شاهد مازاد نیاز گوشت قرمز و مرغ هستیم که بخشی از این ذخیره باید صادر شود.

ایراندوست با اشاره به اینکه مجوز صادراتی به این محصولات داده شده است، گفت: با تغییراتی که در قیمت‌های جهانی و نرخ ارز ایجاد شده، کار برای صادرکنندگان ایرانی به دلیل تفاوت قیمت‌ها سخت شده که این موجب کاهش مطلوبیت صادرات برای صادرکنندگان شده است.

وی توضیح داد: بعد از اجرای طرح آزادسازی و اصلاح قیمت‌ها، بهای این محصولات نسبت به سال قبل افزایش یافته، از سوی دیگر قیمت جهانی برخی از محصولات همچون شیر خشک، خامه و ... نیز کاهش داشته است که در این فضا شرایط بازار رقابتی برای صادرکنندگان ما سخت می‌شود.