در همین خصوص مهدی متقیان، مدیرعامل کارگزاری فناوری بومرنگ، اظهار کرد: این شرکت در راستای حل مشکلات اکوسیستم نوآوری و کارآفرینی از سال ۱۳۹۰ تأسیس شد و به مرور توسعه یافت.

وی افزود: دپارتمان ارزیابی و ممیزی بومرنگ به ارائه خدمات ارزیابی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و صندوق نوآوری و شکوفایی می‌پردازد و ارزش‌گذاری استارتاپ‌ها، شرکت‌ها و برندها را انجام می‌دهد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: در دپارتمان صنعت، مسائل فناورانه این بخش شناسایی و حل می‌شود. به بیان دیگر مشکلات بنگاه‌های اقتصادی پس از شناسایی، به زبان فنی ترجمه و برای حل مساله در اختیار دانشگاه‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد. تاکنون بیش از ۶۰۰ مساله در این حوزه شناسایی و ۲۰۰ مساله حل شده است.

متقیان تصریح کرد: برگزاری رویدادهایی چون ریورس پیچ و ایجاد ارتباط میان شرکت‌های دانش‌بنیان، گروه‌های سرمایه‌گذار و واحدهای صنعتی و همچنین حل مسائل شرکت‌های دانش‌بنیان تحت عنوان «لبه دانش» با همکاری دانشگاه‌ها و شتاب‌دهنده‌ها از دیگر خدماتی است که این کارگزار فناوری ارائه می‌دهد. شایان ذکر است صندوق نوآوری و شکوفایی برای حل مساله شرکت‌های دانش‌بنیان، تحت شرایطی ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌کند.