دکتر سیف الهی در این دیدار، این مجتمع عظیم صنعتی را پشتیبان رزمندگان در دفاع مقدس دانست و گفت: حضور کارکنان ذوب‌آهن اصفهان در جنگ تحمیلی، نشان دهنده ایثار و شهادت طلبی این صنعتگران است.

وی بابیان این که در دوران دفاع مقدس ،ذوب‌آهن اصفهان، نقشی انکارناپذیر در تامین رزمندگان آموزش‌دیده برای جنگ تحمیلی داشت، افزود: این شرکت در تامین تجهیزات، ادوات، خدمات فنی، مهندسی و لجستیکی برای جبهه و جنگ نیز سنگ تمام گذاشت.

مشاور رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، تولید و توسعه محصولات استراتژیک و موردنیاز صنایع مختلف کشور در ذوب‌آهن اصفهان را شایان تقدیر دانست.

مهندس رخصتی نیز در این دیدار با تشریح فرایند تولید در ذوب‌آهن اصفهان، گفت: این شرکت با برنامه‌های هدفمند و دانش محور بر بخش عمده‌ای از مشکلات چیره شده که طراحی و تولید بیش از دوازده محصول جدید در چند ماه اخیر برای تنوع‌بخشی به سبد محصولات، رکوردهای گوناگون تولیدی و اجرا و تکمیل پروژه‌های نوسازی و توسعه‌ای ذوب‌آهن اصفهان را باید در راستای برنامه‌های هدفمند و شاخص محور این شرکت ارزیابی کرد.

وی بابیان این که ذوب‌آهن اصفهان با برخورداری از اتوماسیون مدرن و به‌روز، تمام فعالیت‌های تولیدی را بر خط و آنلاین پایش و کنترل می‌کند، افزود: این شرکت با دارا بودن کارگاه های پیشرفته پشتیبانی و ساخت، ۸۵ درصد از تجهیزات و قطعات موردنیاز را بومی‌سازی کرده و ۱۵ درصد بقیه را نیز با حمایت از شرکت های توانمند داخلی و دانش بنیان کشور، تأمین می‌کند.

مهندس رخصتی در بخش دیگری از سخنان خود، برنامه و تلاش خستگی‌ناپذیر را باعث خنثی‌سازی تحریم‌های ظالمانه دانست و گفت: نگرش و رویکرد مجموعه ذوب‌آهن اصفهان به محدودیت‌ها، خلق فرصت‌های ارزشمند از دل تهدیدها است.

وی بابیان این که حاشیه‌ها توان و رمق صنعتگران را برای تولید و توسعه و آبادانی کشور می‌گیرند، تصریح کرد: در چنین شرایط سختی که صنایع برای تولید با موانع بسیاری دست و پنجه نرم می کنند انتظار داریم دولت، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام و سایر نهادهای حاکمیتی اجازه ندهند برای صنایع حاشیه‌سازی شود،   وی همچنین دخالت‌های غیر تخصصی در صنعت را باعث آسیب‌های جدی به تولید دانست.