میلگرد ذوب‌‌آهن در اروپای شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس، مدیر بازاریابی و صادرات ذوب‌‌آهن اظهار کرد: با تلاشی که در این شرکت در مجموعه بازاریابی و صادرات صورت گرفت، توانستیم نخستین محموله میلگرد تولیدی ذوب‌‌آهن اصفهان را به کشورهای اروپای شرقی صادر کنیم.

محمد نورانیان توضیح داد: طی یک‌سال اخیر شاهد چند اتفاق تاثیرگذار بر بازارفولاد در کشورهای همسایه و منطقه بوده‌‌ایم که از آن جمله می‌توان به تغییر دولت حاکم در افغانستان به عنوان یکی از مهم‌ترین بازارهای هدف صادراتی و محدودیت شدید صادرات فولاد به این کشور و همچنین جنگ در اوکراین و به دنبال آن سقوط شدید قیمت فولاد اشاره کرد که این عوامل در کنار رقابت منفی قیمتی رقبا و ادامه شرایط ناشی از تحریم‌ها، موجب ورود فرآیند صادرات محصولات فولادی به فاز جدیدی شد.

وی افزود: در واکنش به این شرایط، استراتژی توسعه بازارهای صادراتی در دستور کار قرار گرفت و پس از مذاکرات فشرده قرارداد صادرات محموله میلگرد منعقد و محموله مذکور برای نخستین بار توسط واگن‌‌های اروپایی به‌طور مستقیم از محل کارخانه تا اروپای شرقی حمل شد.

مدیر بازاریابی و صادرات ذوب‌‌آهن ادامه داد: امروزه بیش از گذشته نیازمند تمایز در مقایسه با رقبا هستیم و در این راستا گسترش صادرات به کشورهای اروپایی به دلیل توانمندی‌‌های ذوب‌‌آهن در مقایسه با سایر رقبا و از طرفی فرصت ایجاد شده برای جایگزینی در برخی بازارهای سنتی رقبای منطقه‌‌ای، از اهمیت بسزایی برخوردار ‌است؛ به این منظور پیگیری و تمدید گواهینامه CARES از انگلستان و همچنین اخذ گواهینامه HOMOLOGATION  از آلمان انجام شده است.

شرکت ذوب‌‌آهن اصفهان به عنوان نخستین و تنها دارنده گواهینامه‌های معتبر یاد شده در ایران، از این پس قادر به صادرات محصولات خود به کشورهای اروپایی خواهد بود.