امیرحسین کمیلی بابیان اینکه سنگ تزیینی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مزیت دار بخش صنعت استان اصفهان است، ادامه داد: این استان در این صنعت رتبه اول را با بیش از یک هزار و ۷۰۰ واحد تولیدی صنعتی و صنفی و با تولید بیش از ۷۰ درصد سنگ‌های ساختمانی و تزیینی کشور به خود اختصاص داده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین صنعت نساجی اصفهان‌ با یک هزار و ۸۰۰ واحد صنعتی فعال  و ۸۱۵ طرح در دست اجرا در مقام اول کشور قرارگرفته و  رتبه اول را در تولید الیاف پلی‌استر با سهم ۲۴ درصدی و نخ فیلامنت پلی‌استری با سهم ۳۶ درصدی از کل تولیدات کشور را از آن خودکرده است.

وی بابیان اینکه صنایع‌دستی اصفهان دارای رتبه دوم جهانی بعد از کشور هندوستان است، اضافه کرد: صنعت طلای این استان با برخورداری از ۵۰ درصد کارگاه‌های ساخت طلای کشور  در جایگاه اول کشور قرارگرفته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان اصفهان گفت: این استان با داشتن هفت کارخانه سیمان و سهم ۹ درصدی از تولید کشور رتبه برتر کشوری را در این صنعت به خود اختصاص داده است.

وی با اشاره به صنعت قطعه‌سازی با بیش از ۱۸۰ واحد قطعه‌سازی در سطح استان اصفهان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است گفت: صنعت آجر نیز رتبه برتر کشور  را تولید حدود ۵۰ درصد آجر کشور در اختیار  داشته و همچنین در زمینه صنعت نسوز و اجرام نسوز رتبه اول کشور را در تولید این‌گونه محصولات دارد.

به گفته وی، صنعت فرش دستباف و دستی اصفهان در رتبه اول کشوری قرار دارد و تولیدات فرش ماشینی این استان از  ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی گفت: استان اصفهان در صنعت تولیدات لوازم‌خانگی رتبه برتر و در تولید انواع ماشین لباسشویی با سهم ۳۳ درصدی، رتبه اول تولید انواع تلویزیون با سهم ۳۰ درصدی و رتبه اول در تولید انواع یخچال و فریزر سهم ۱۴ درصدی از کل تولیدات کشور را دارد.

کمیلی همچنین افزود: این استان در صنعت حمل‌ونقل رتبه اول در تولید انواع مینی‌بوس، اتوبوس و ون با سهم ۳۵ درصدی از کل تولیدات کشور در جایگاه برتر کشور قرار دارد.