اسناد مالی الکترونیک پولشویی و فساد را کاهش می‌دهد

روح الله عباس پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پاسخ به این سوال که چگونه می‌توان به سمت الکترونیکی کردن اسناد و برات‌ها در کشور رفت؟ اظهار کرد: اکنون دنیا به سمت دولت الکترونیک می‌رود زیرا الکترونیکی شدن خدمات در کشور باعث کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه‌هایی که صرف کاغذ و برخی از مسائل دیگری می‌شود کاهش می‌یابد، ادامه داد: الکترونیکی کردن کارها به ویژه در حوزه مالی، اداری و خدماتی شفافیت ایجاد می‌کند و یکی از شیوه‌های خوب مبارزه با فساد، الکترونیکی شدن خدمات است که باید کشور به سمت الکترونیکی شدن برود.

نماینده بویین زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مزایای مهم الکترونیکی شدن این است که بروکراسی‌های اداری و کاغذ بازی‌ها کاهش خواهد یافت.

عباس‌پور تصریح کرد: مهم‌ترین اتفاق در الکترونیکی شدن خدمات در مسائل مالی و بانکی این است که می‌تواند ابزاری مناسب برای مبارزه با پولشویی باشد که همان شفافیت در امور است. حتی برای استفاده از مزایای دولتی و بانکی همانند دریافت وام یا غیره باید ارائه خدمات به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره گسترش شبکه ملی اطلاعات گفت: دولت باید هرچه زودتر شبکه ملی اطلاعات را تکمیل کند تا بستر الکترونیکی کردن خدمات، کارهای دولتی و غیره میسر شود. اما برای اینکه اقدامات و خدمات دولت به صورت الکترونیکی ارائه شود نیازمند یک بستر امن است که این بستر فقط در شبکه ملی اطلاعات صورت می‌گیرد.