باید برای توسعه از همه ظرفیت های پاکسان استفاده کنیم

بقائی که پیش از این عهده دار مسئولیت هایی از جمله مشاور معاون وزیر اقتصاد و دارایی در امور بانک‌ها، بیمه‌ها و شرکت های دولتی، مدیرعامل و نایب رئیس هیات مدیره هلدینگ مدیریت طرح و توسعه آینده پویا (بانک ملی ایران)، مدیرکل منابع انسانی و پشتیبانی وزارت امور اقتصادی و دارایی، معاون مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا در امور بازرگانی، مشاور عالی رئیس کل گمرک ایران، معاون رئیس کل گمرک ایران در امور برنامه ریزی و بین الملل، معاون رئیس کل گمرک ایران در امور توسعه مدیریت منابع، مشاور رئیس کل گمرک ایران و مدیرکل گمرکات تهران (دومین گمرک کشور از حیث درآمد و حجم فعالیت کاری) مدیرکل گمرک شهریار، ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی و مدیر کل گمرک تبریز، مدیرکل گمرکات امانات پستی، معاون اداره کل نظارت بر ترانزیت گمرک ایران، مدیر گمرک مشهد و رئیس گمرک سرخس بود به عنوان مدیرعامل پاکسان معرفی شد.

مراسم رسمی معارفه بقائی در شرکت توسعه صنایع بهشهر با حضور مهندس محسنی مجد مدیرعامل، اعضای هیات مدیره و سایر مدیران عامل شرکت های این مجموعه برگزار شده‌بود.

صداقت، سلامت، شفافیت و روحیه انقلابی مبنای کار جهادی است

مدیرعامل شرکت پاکسان در گفت‌وگویی جهش تولید را بستر مناسبی برای رشد و توسعه اقتصادی معرفی نمود و گفت: نام گذاری دو سال اخیر با عناوین «رونق تولید» و «جهش تولید» از سوی مقام معظم رهبری گویای دغدغه معظم له نسبت به امر تولید و شکوفایی اقتصاد است.  بقایی ضمن اشاره به علت پذیرش مدیرعاملی شرکت پاکسان افزود: یکی از دلایلی که  باعث شد مسئولیت حضور در شرکت پاکسان را بپذیرم این بود که در قامت یک سرباز اقتصادی بتوانم در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب در سال جهش تولید سهم کوچکی داشته باشم. وی در خصوص اصل شایسته سالاری در کار خاطرنشان کرد: از اهداف من در پاکسان ایجاد کمیته های مختلفی از جمله کمیته هم اندیشی جهت خلق فرصت برابر برای معرفی توانمندی افراد است تا هر فردی در هر جایگاهی که هست بتواند با ارائه نظرات خود ضمن مهیا کردن شرایط پیشرفت شغلی، خدمت شایسته ای به مجموعه پاکسان کند. بقایی در این گفت‌وگو با تشریح بخشی از برنامه های خود صداقت، سلامت، شفافیت و روحیه انقلابی را مبنای کار جهادی دانست و افزود: با توجه به این ارکان می توان در جهت رشد و تعالی سازمان گام برداشت و شایسته سالاری را در سازمان نهادینه کرد.

باید برای توسعه از همه ظرفیت های پاکسان استفاده کنیم

وی در نخستین روزهای مدیریت خود در این مجموعه از خطوط تولیدی و بخش های مختلف مجموعه بازدید کرد و از نزدیک توانمندی‌ها و امکانات پاکسان را مورد بررسی قرار داد. مدیرعامل شرکت پاکسان ضمن ابراز خرسندی از امکانات و توانایی های پاکسان، نکاتی را مطرح و از زحمات مدیران، پرسنل و کارگران تشکر و قدر دانی کرد. بقایی در ادامه این بازدید و با توضیحات ارائه شده توسط مسئولین مربوطه در خصوص توسعه و بهبود بخشها پیشنهادهایی ارائه کرد. وی در جمع مدیران ضمن قدردانی از تک تک آنان بازدید دوره‌ای را لازم و ضروری خواند و گفت: این بازدیدها تداوم خواهد داشت چون علاوه بر بهبود مستمر و افزایش راندمان کاری باعث دلگرمی همکارانی خواهد شد که در حوزه تولید کار سختی دارند و با همه توان تلاش می‌کنند. مدیرعامل پاکسان این مجموعه را دارای پتانسیل بالا خواند و افزود: با انگیزه و توانمندی که در پرسنل این مجموعه دیدم بی شک می توانیم با نیروی اراده و کار جهادی به اهداف و برنامه هایی که موجبات پیشرفت روزافزون شرکت را فراهم می کند دست پیدا کنیم و می توانیم به سهم خود نقشی در جهت پیشبرد و اهداف اقتصادی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کنیم.

شکسته شدن رکورد صادرات پاکسان

بقایی در نخستین اقدامات خود در شرکت پاکسان با تمرکز بر صادرات توانست رکورد صادرات محصولات پاکسان را در آخرین هفته خردادماه سال جاری بشکند. بارگیری و صادرات بیش ۱۱۱۲تن از محصولات پاکسان (در ۵۲ دستگاه تریلی) در ۴ روز کاری رکورد جدیدی بود که به همت مدیرعامل،‌مدیران و تک تک پرسنل این مجموعه محقق شد و به ثبت رسید.

مقاصد صادراتی این محصولات کشورهای قزاقستان، پاکستان،‌عراق، سوریه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان بود که به دلیل بسته شدن مرزها و با توجه به شیوع ویروس کرونا صادرات به مناطق حوزه CIS برای اولین بار از مسیر جدید آبی دریای خزر صورت گرفت که دسترسی زمینی و ریلی به آن مناطق میسر نبود. این حجم از صادرات برای این مجموعه بیش از ۳۵۱ هزار دلار ارزآوری داشت. عمده محصولات صادراتی برف، ارکید، پوش، پراید، گلنار، سردا و... بود که به این کشورها صادر شد. با برنامه ریزی هایی که بقایی مدیرعامل پاکسان در نظر دارد، می توان از هم اکنون سال خوب مالی را برای شرکت پاکسان متصور بود. امید است در سال جهش تولید شرکت قدیمی، خوش‌نام و خوش آتیه پاکسان که در عمر ۵۷ساله خود، سهم بسزایی در بهداشت فردی و عمومی جامعه داشته، بتواند به شکوفایی که شایسته آن است برسد و نامش در بازارهای مواد شوینده داخلی و بین المللی بیش از هر نام دیگری به گوش برسد.