وضع مطلوب

بطور کلی بودجه شرکت عمران  شهر جدید پرند به دو صورت عمرانی و جاری می باشد گه بودجه عمرانی مربوط به امور شهرسازی و ساخت و ساز در سطح شهر اهم از راهسازی ، مدرسه سازی ، ساخت مساجد ، فضای سبز ، پارک ها و ... که بطور کلی جهت پروژه های عمران هزینه می شود که حدود ۸۰ درصد کل بودجه شرکت می باشد . و بودجه جاری شرکت که ۲۰ درصد کل بودجه شرکت را شامل می شود برای تأمین حقوق و دستمزد و امور جاری شرکت و همچنین هزینه های مربو ط به خدمات نقدی هزینه می گردد. بودجه مصوب سال ۹۷ شهر جدید پرند ۲۰۰۰ میلیارد ریال بوده که توانستیم معادل ۲۰۲۰ میلیارد ریال محقق کنیم که در نتیجه با همت پرسنل واحدهای مربوطه بخصوص همکاران اداره امور مالی برای اولین بار توانستیم کل بودجه مصوب را محقق کنیم و درکل شهرهای جدید که حدود ۱۷ شهر در کل کشور می باشند رتبه اول را کسب نمائیم جا دارد ازتمامی همکاران خدوم این شرکت بخصوص مدیران و اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل محترم تشکر ویژه جهت کسب این مقام را داشته باشیم که با تلاش همکاران حدود ۱۰۲ درصد بودجه محقق شده است. در بودجه مصوب سال ۹۷ حدود ۹۰۰ میلیارد ریال نقدی که از محل فروش املاک و مستغلات تأمین شده و حدود ۱۱۰۰ میلیارد ریال در قبلا تهاتر زمین و ساختمان با پیمانکاران تأمین شده است . با توجه به سیاست کلی وزارت راه و شهرسازی و بخصوص شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید برای ارائه خدمات بیشتر به ساکنان شهرهای جدید بخصوص ساکنان مسکن مهر بودجه سال ۹۸ شهر جدید پرند نسبت به سال ۹۷ صددرصد افزایش داشته که معادل ۳۹۰۰ میلیارد ریال مصوب کرده اند که معادل ۱۷۰۰ میلیارد ریال بصورت نقدی و ۲۲۰۰ میلیارد ریال را بصورت تهاتر با پیمانکاران در نظر گرفته اند که تا پایان آذر ۹۸ با تلاش همکاران حدود ۷۵ درصد این مبالغ محقق شده که انشاا... مابقی بودجه تا پایان سال با تلاش مضاعف همکاران محقق می گردد.

درخصوص فروش املاک و مستغلات در اختیار شرکت عمران بصورت فراخوان عمومی ( مزایده ) به اطلاع عموم جهت فروش می رساند  که تمامی قیمت ها براساس نظر کارشناس رسمی دادگستری و به صورت روز تعیین می‌شود  و همچنین جهت تأئید نظر کارشناس رسمی دادگستری کمیته ای تحت عنوان کمیته ارزیابی و کارشناسی قیمت ها در شرکت فعال می باشد که قیمت کارشناسان رسمی دادگستری را مورد بررسی قرار می دهد تا قیمت ها بصورت واقعی و بدون هیچ گونه شبه ای تعیین و بصورت فراخوان عمومی ( مزایده ) به خریداران محترم اعلام می گردد  شرکت برای تأمین بخشی از بودجه مصوب که شامل مطالبات معوق سنواتی می باشد کمیته ای تحت عنوان کمیته پیگیری وصول مطالبات را راه اندازی کردیم که اعضای این کمیته شامل هیئت مدیره مالی و اداری ، ذیحساب و مدیرمالی ، کارشناسان حقوقی و املاک ، مدیر خدمات شهری و کارشناسان مالی می باشند و بصورت منظم هفتگی جلساتی جهت چگونگی وصول مطالبات تشکیل می دهند با پیگیری هایی که در سال ۹۷ صورت گرفت حدود ۸۰ میلیارد ریال از کل مطالبات معوق سنواتی شرکت که حدود ۲۵۰ میلیارد ریال را وصول کرده و با توجه به اینکه به مرور زمان با پرداخت نگردن سایر اقساط سررسید شده توسط خریداران به مطالبات معوق پایان سال افزایش پیدا کرده که مانده مطالبات در اول سال ۹۸ حدود ۲۴۰ میلیارد ریال در دفاتر ثبت شده بود که با پیگیری و تلاش همکاران کمیته وصول مطالبات تا پایان ماه آذر ۹۸ حدود ۱۰۰ میلیارد ریال وصول شده است. از اقدامات دیگر این کمیته تعیین تکلیف خریداران بدحساب که ۳ قسط آنها معوق شده باشد و یا بعد از تحویل زمین بمدت ۶ ماه نسبت به اخذ مجوز و پروانه ساخت و ساز اقدام نکرده باشد با تشکیل پرونده ای در مراجع قضائی جهت فسخ قرارداد  اقداماتی صورت گرفته است که در حال حاضر حدود ۱۴۸ پرونده در مراجع قضائی در انتظار رأی نهایی برای فسخ قرارداد می باشد و همچنین تعدادی از پرونده ها به فسخ قرارداد منجر شده است .

لذا به کلیه خریداران محترم تقاضا می شود جهت تعیین تکلیف اقساط معوق خود اقدام کنند تا هم شامل پرداخت جریمه تأخیر مواجه نشوند و هم منجر به فسخ قرارداد نشود.

Untitled-2