تعریفی جدید از خانه‌های چوبی

از همان دوران ماقبل تاریخ، چوب اصلی‌ترین ماده به‌کاررفته در ساخت سرپناه بوده است. در آن دوران، انسان دریافته بود می‌تواند با استفاد از ابزارهایی ساده درختان را قطع کند و بِبُرد و از این رو، نخستین سازه‌های ساخت بشر نیز خانه‌‌هایی از جنس چوب بودند. فناوری مدرن تغییری در این وضعیت ایجاد نکرده است و چوب هم‌چنان به طور گسترده در ساختما‌ن‌سازی کاربرد دارد و حتی، با ارتقای ارزش های زیست‌محیطی، جایگاهی مهم‌تر نیز پیدا کرده است.

خانه‌ای باروح

خانه‌های چوبی با ملاحظات بوم‌شناختی سازگار هستند و میزان مصرف منابع طبیعی تجدیدناپذیر در آن‌ها بسیار ناچیز است. چوب رطوبت و گرما را حفظ می‌کند و بدین ترتیب، به هوای فضای داخلی کیفیتی دلپذیر و سالم می‌بخشد. خانه‌های چوبی به زیبایی با مناظر طبیعی ترکیب می‌شوند و با کمک فناوری مدرن، در مناطق مسکونی حومه شهرها نیز بیگانه به نظر نمی‌رسند.

Oy Timber Frame Ltd نخستین شرکتی است که خانه‌های چوبی مدرن انرژی صفر را وارد بازار فنلاند کرد. این خانه‌ها نیازهای این کشور در حوزه بهره‌وری انرژی را تأمین می‌کنند و از انجا که در ساخت آن‌ها از چوب‌های فراوری‌نشده استفاده شده است تقریبا فاقد رد پای کربن هستند.

به لطف نوعی تکنیک جدید ساخت، این خانه‌های چوبی ظاهری مدرن دارند که باعث شده است به خوبی با منظر شهری انطباق پیدا کنند. دیوارها، کف‌های میانی و حتی سقف این خانه‌ها از جنس چوب ماسیو است. در ساخت این خانه‌ها از سیستم نوآورانه‌ای استفاده شده است که سخت‌کوشی فنلاندی و درختان مخروطی بومی این کشور شالوده‌اش را تشکیل می‌دهند.سرعت بالای فرایند برپایی خانه‌های چوبی ممکن است شگفت‌زده‌تان کند. دیوارها و بام این خانه‌ها را حتی می‌توان طی یک هفته بنا کرد و سپس، در فضای ایمن داخل ساختمان به ادامه کار پرداخت.

خانه‌های چوبی به مقاومتشان در برابر زلزله نیز معروف هستند. همین ویژگی یکی از مزایای اصلی استفاده از این خانه‌ها در مناطق زلزله‌خیز جهان است.

Oy Timber Frame LTD سابقه‌ای طولانی در تولید خانه‌های چوبی پیش‌ساخته دارد که به اوایل دهه ۱۹۷۰ میلادی باز می‌گردد. از سال ۱۹۹۲ میلادی، این شرکت صدها خانه چوبی، از کلبه‌های کوچک گرفته تا هتل‌های بسیار بزرگ، را به مشتریان راضیش در سراسر جهان تحویل داده است.

Oy Timber Frame LTD اشتیاق زیادی برای عرضه محصولات نوآوارانه‌اش به بازار ایران دارد و با جدیت در پی یافتن شریکی محلی و قدرتمند است که ترجیحا در تهران مستقر باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر با ایمیل jukka.hyvarinen@timberframe.fl تماس بگیرید و یا به وب‌سایت www.passiveloghomes.com مراجعه کنید.