تکنولوژی واقعیت افزوده Magic Leap One

آخر هفته

چندی پیش شرکت مجیک لیپ بالاخره از طرح نهایی خود برای هدست واقعیت افزوده‌اش رونمایی کرد؛ همان تصویری که در بالا می‌بینید. این هدست که بیشتر شبیه یک عینک متعلق به دوران استیم پانک است قرار است تصاویری غیرواقعی در برابر چشم‌های شما پدید آورد. لات وِر (Lightwear) نام خود عینک است و علاوه بر آن یک کمربند که باتری‌ها در آن گنجانده شده و یک کنترلر هم دارد. این پروژه هیجان‌انگیز که سر و صدای بسیاری طی سال‌های گذشته به پا کرد، اگر به بدقولی توسعه‌دهندگانش دچار نشود، امسال عرضه خواهد شد.

تلفن همراه Red Hydrogen

آخر هفته

علاوه بر ساختن دوربین‌های با کیفیت برای فیلمسازان ‌هالیوودی و هنرمندان در سراسر جهان، شرکت Red قصد دارد اولین موبایل خود را هم به زودی عرضه کند، موبایلی که هیدروژن نام دارد. این تلفن همراه اندرویدی نمایشگری ۷/ ۵ اینچی مجهز به قابلیت هولوگرافی دارد و ماژولار هم هست. بهای ۱۶۰۰ دلاری مدل تیتانیومی (۱۲۰۰ دلار برای ورژن آلومینیومی) این دستگاه که هنوز چیز زیادی از آن نمی‌دانیم کمی بالاست اما وعده‌های شرکت Red مبنی بر نوآوری‌های نمایشگر در نوع خود بسیار هیجان‌انگیز هستند.

کنسول بازی Ataribox

آخر هفته

تقریبا همه ما با کنسول‌های آتاری خاطره داریم و بخشی از دوران کودکی ما پای این دستگاه‌ها گذشته است. آتاری باکس حالا ریبوت کنسول آتاری ۲۶۰۰ به حساب می‌آید و از لینوکس بهره می‌برد. هم بازی‌های قدیمی و کلاسیک را اجرا می‌کند و هم بازی‌های جدید را و در دو مدل چوبی و شیشه مشکی و قرمز رنگ ارائه می‌شود. انتظار می‌رود قیمت آن ۲۴۹ دلار باشد و در بهار سال ۲۰۱۸ نیز عرضه شود.

آی‌فون‌های نسل بعد

آخر هفته

هنوز هیچ چیز در مورد آی‌فون‌های نسل بعد تایید نشده و نمی‌دانیم ولی پرچمدارهای اپل قطعا جزو مهم‌ترین و محبوب‌ترین محصولات هر سال بازار مصرف‌کنندگان به‌حساب می‌آیند. احتمالا مدل‌های جدید، آی‌فون ۸ اس و ۸ اس پلاس نام داشته باشند و از بدنه فلزی بهره ببرند. اما اینکه چه بر سر نسل بعدی آی‌فون X خواهد آمد بسیار مبهم است. شایعات فعلی از عرضه آی‌فون‌های ۸ اس و ۸ اس پلاس در شهریور ماه و آی‌فون X نسل بعد در آبان ماه خبر می‌دهند ولی در هر حال باید منتظر ماند تا کمی به زمان موعود نزدیک‌تر شویم.

کامپیوتر iMac Pro اپل

آخر هفته

آی مک پرو ویژه اپل ۲۷ اینچی است و پردازنده کلاس W زنون اینتل با ۱۸ هسته را در خود جای داده است. البته که این مک بوک برای هر کسی نیست و قیمت آن هم از ۵ هزار دلار آغاز می‌شود و براساس خواسته‌های شما تا ۱۳ هزار و ۲۰۰ دلار ممکن است افزایش یابد.

هدست واقعیت مجازی Oculus Go

آخر هفته

آکیلس گو فاصله میان هدست‌های گران‌قیمت واقعیت مجازی فعلی و مدل‌های ارزان‌قیمت و کم‌کیفیت را پر می‌کند و یک حد وسط در اختیار همه کسانی که می‌خواهند واقعیت مجازی را تجربه کنند قرار می‌دهد. فقط ۲۰۰ دلار قیمتش است و نیازی به پی‌سی یا موبایل هم ندارد. یک نمایشگر ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسلی درون آن گنجانده شده و با پردازنده اختصاصی، همه نیازهای شما را برآورده می‌کند.

گلکسی S9 و S9 Plus و نوت 9

آخر هفته

بزرگ‌ترین بازیکن فضای اندرویدی و مهم‌ترین رقیب آی‌فون‌های اپل در بازار تلفن‌های همراه، سری گلکسی هستند. گلکسی اس ۹، اس ۹ پلاس و البته گلکسی نوت ۹ قرار است امسال بخش بزرگی از بازار را در اختیار داشته باشند و تا زمان معرفی دو عضو ابتدایی زمان زیادی هم باقی نمانده. قرار است جای سنسور اثر انگشت تغییر کند و از دوربین فاصله بگیرد و حتی در گلکسی نوت ۹ ممکن است شاهد حضور این سنسور زیر نمایشگر بدون حاشیه‌اش باشیم.

لپ‌تاپ‌های مجهز به پردازنده اسنپ‌دراگون

آخر هفته

مدتی است که کوالکام به بازار جدید لپ‌تاپ‌ها چشم دوخته و قصد گسترش فعالیت‌های خود را دارد. امسال این شرکت با کمک سازنده لپ‌تاپ‌های ویندوزی مثل لنوو، اچ‌پی و ایسوس قصد دارد لپ‌تاپ‌هایی درست کند که از پردازنده‌های مخصوص خود بهره می‌برند. Asus NovaGo و HP Envy x2 دو لپ‌تاپی هستند که تاکنون معرفی شده‌اند و داشتن یک پردازنده اسنپ‌دراگون داخل آنها می‌تواند لپ‌تاپ‌ها را به شکلی محسوس از لحاظ کارآیی و ابعاد تغییر دهد.

اسپیکر هوشمند هوم پاد اپل

آخر هفته

اسپیکری که خردادماه معرفی شده بود حالا قرار است پاسخی مناسب به اکوی آمازون و هوم گوگل باشد. جدا از اینکه سیری ستون فقرات این محصول به‌حساب می‌آید، می‌توانید با اسپیکر هوشمند اپل، موسیقی گوش دهید، پیام ارسال کنید و بسیاری خدمات دیگر از سرویس‌های خود اپل دریافت کنید. قیمت آن ۳۴۹ دلار (۲۷۰ پوند) اعلام شده است.

پنل‌های سولار سقفی تسلا

آخر هفته

این پنل‌ها در سال ۲۰۱۶ معرفی شدند و تا ماه مه سال گذشته برای پیش‌خرید در اختیار مردم بود. پنل‌های خورشیدی تسلا انرژی خانه‌ها را تامین می‌کند و قیمت هر یک از آنها ۴۲ دلار (۳۱ پوند و ۵۴ دلار استرالیا) است و قیمت آنها بدون سلول‌های فتوولتائیک هم ۱۱ دلار (۸ پوند و ۱۸ دلار استرالیا) اعلام شده است.