Google Camera:  همان‌طور که از نامش پیدا است، اپلیکیشن‌ رسمی گوگل برای تصویربرداری است و آن را در بیشتر موبایل‌های گوگل خواهید یافت. این اپلیکیشن رایگان دارای مجموعه‌ امکانات کوچک ولی مفید است که لنز بلور، حرکت آهسته (در دستگاه‌های تحت پشتیبانی)، پانوراما، ویدئوی سیاه و سفید و... را شامل می‌شود. نکته منفی در مورد این اپ، پشتیبانی از اندروید ۷.۱.۱ و بالاتر و همچنین عدم دسترسی در بعضی از کشورها از جمله ایران است.

Camera MX: یکی از اپلیکیشن‌های باسابقه و نسبتا محبوب است که به‌طور منظم توسط توسعه‌دهندگان به‌روزرسانی می‌شود. این اپلیکیشن دارای حالت‌های مختلف برای تصویربرداری است و امکان ساخت تصویر گیف نیز وجود دارد. ویرایشگر داخلی موجود در این اپ می‌تواند برای ویرایش ساده و غیرحرفه‌ای تصاویر مورد استفاده قرار گیرد.

Candy Camera: از جمله جدیدترین اپلیکیشن‌های دوربین است که به‌طور خاص برای گرفتن سلفی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اپ دارای فیلترهای مختلف، ابزارهای آرایش، استیکرها، حالت کولاژ و دیگر امکانات مفید برای تصویربرداری است. شاید رابط کاربری اپلیکیشن در اولین نگاه کمی سخت و پیچیده باشد؛ ولی برای افرادی که با شبکه‌های اجتماعی زیاد سروکار دارند گزینه مناسبی است. دانلود و استفاده از تمام امکانات موجود در این اپلیکیشن، کاملا رایگان است.

Cymera: یکی دیگر از اپلیکیشن‌های دوربین قدیمی و محبوب است و امکانات مختلفی شامل فیلترها، استیکرها، افکت‌های خاص، ویرایشگر ساده عکس و لنزهای متفاوت دارد. همچنین می‌توان از حالت Beauty Camera و ابزارهای آرایش صورت و بدن برای زیباتر شدن تصاویر و گرفتن سلفی‌های حرفه‌ای استفاده کرد. این اپلیکیشن رایگان است؛ ولی با پرداخت درون برنامه می‌توان امکانات بیشتری خریداری کرد.

Retrica: علاوه بر اینکه جایگزین مناسبی برای اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین محسوب می‌شود، از برخی قابلیت‌های شبکه‌های اجتماعی نیز برخوردار است و می‌توان تصاویر و ویدئوهای لایو را به اشتراک گذاشت یا در سایر شبکه‌های اجتماعی آپلود کرد. همچنین این اپلیکیشن امکان استفاده از فیلترها، استیکرها، ساخت گیف، متن، استامپ‌های مخصوص و تصاویر کولاژ را به کاربر می‌دهد. به همین دلایل است که میلیون‌ها کاربر از این ابزار کاملا رایگان استفاده می‌کنند.

Camera۳۶۰: به‌عنوان یک دوربین، ویرایشگر عکس و جامعه عکاسی با ۸۰۰ میلیون کاربر برای سال‌ها موردتوجه کاربران اندروید بوده است. امکانات رایگان بسیاری در این اپلیکیشن وجود دارد؛ مثل ویرایشگر عکس، افکت‌ها و فیلترهای مختلف، استیکرهای حرکتی و ۳D، تصاویر کولاژ، ابزار آرایش و Beauty Camera. البته با پرداخت درون برنامه می‌توان امکانات بیشتری خریداری کرد.

Camera FV: یکی از گزینه‌های مناسب برای طرفداران دوربین‌های دستی است و می‌تواند قابلیت‌های DSLR را شبیه‌سازی کند که شامل سرعت شاتر دستی، ISO، سنجش نور و روشنایی، فوکوس، تعادل رنگ سفید و... است. این اپلیکیشن با فرمت‌های مختلف تصاویر مثل DNG (RAW)،JPEG و PNG سازگار است و بیش از ۳۰ زبان مختلف را پشتیبانی می‌کند؛ همچنین امکان استفاده از کلیدهای تنظیم صدا به‌عنوان شاتر وجود دارد و روی اندروید ۴.۰ و بالاتر قابل اجرا است.

آخر هفته