اثربخشی نهضت ملی بهره‌وری با مشارکت فعالان اقتصادی
برگزاری ششمین مسابقه ملی بهره‌وری را به همه تلاش‌گران صحنه اقتصاد و تولید کشور تبریک عرض می‌نمایم و تقارن برگزاری‌این مراسم را با میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص)، به فال نیک می‌گیرم. پایمردی در برگزاری ششمین دوره‌این جشنواره که در راستای نهضت ملی بهره‌وری است، مستلزم شکر به درگاه خداوند است و موجب افتخار کشور. امیدوارم‌این حرکت که با همت و اراده‌ای مثال زدنی در حال پیگیری است، بتواند تاثیر غیرقابل انکاری در رشد بهره‌وری و اقتصاد کشور داشته باشد.
دولت یازدهم از ابتدای فعالیت رسمی‌خود می‌کوشد با در پیش گرفتن راهبرد تسهیل در برابر تحریم، امکان فعالیت بیش‌تر و ساده‌تر را برای فعالان بخش خصوصی فراهم آورد تا آنان بتوانند ارتباط خود را با اقتصادهای جهانی توسعه داده و با حضور در میدان رقابت‌های اقتصادی، زمینه طراوت اقتصادی بیشتر در کشور را فراهم آورند. واقعیت‌این است که طی سال‌های اخیر و با وجود تشدید تحریم‌ها علیه کشورمان،‌این فعالان اقتصادی بخش خصوصی بوده‌اند که به‌عنوان افسران اقتصاد‌ایران در غیاب تدابیر کلان دولت، توانسته‌اند بار محدودیت‌آفرین تحریم‌ها را کاهش داده، با استفاده از روابط مویرگی خود در سراسر جهان، نیازهای کشور را تأمین نمایند.‌این در حالی بود که فعالان اقتصادی با وجود تلاش فراوان برای دور زدن تحریم‌ها، در فضای داخلی نیز با مشکلات فراوانی مواجه بودند که ریشه بیشتر آنها در عدم اعتماد دولت و بخش خصوصی بوده است.‌این بی‌اعتمادی باعث شده بود تخلف و عملکرد نادرست عده‌ای محدود و انگشت‌شمار به بهانه‌ای برای برخوردهای ناصحیح و وضع قوانین و بخش‌نامه‌های بدبینانه در مسیر فعالیت تمامی فعالان بخش خصوصی تبدیل شود. از‌این‌رو تصحیح و تغییر نگاه به بخش خصوصی و اعتماد به فعالان‌این بخش می‌تواند مهم‌ترین راهکاری باشد که در راهبرد تسهیل در برابر تحریم باید از سوی دولت آینده دنبال شود. در‌این مسیر، اجرای قاطع و جامع قانون بهبود مستمر محیط کسب‌و‌کار به عنوان نقطه عطف مورد وفاق حاکمیت و بخش خصوصی می‌تواند مبنای عمل قرار گیرد. وجود همدلی و چنین وفاقی بین دولت و بخش خصوصی، لازمه رشد اقتصادی در کشور است و سبب افزایش خودباوری در بین تمامی‌فعالان اقتصادی خواهد شد. نهضت ملی بهره‌وری می‌تواند در‌ایجاد هم افزایی در رشد اقتصادی کشور تاثیر بسزایی داشته باشد و اثربخشی نهضت ملی بهره‌وری با مشارکت فعالان اقتصادی در کشور میسر خواهد شد.
در پایان ضمن تبریک به تمامی‌بنگاه‌های اقتصادی که در‌این مراسم مورد تقدیر قرار می‌گیرند، از تمامی‌دست اندرکاران برگزاری آیین ششمین جشنواره ملی بهره‌وری نیز سپاسگذاری می‌نمایم.