درحالی‌که دیروز در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی جام‌حذفی یک بازی بین ماشین‌سازی تبریز و داماش گیلان برگزار شد، از ساعت ۱۶:۳۰ امروز استقلال و سایپا از مرحله یک‌هشتم نهایی با هم پیکار خواهند کرد. هر دو تیم در مرحله قبلی پیروزی‌های دشواری به‌دست آورده‌اند؛ استقلال به سختی و با یک گل در وقت‌های اضافی نفت مسجد سلیمان را شکست داد و سایپا هم تیم سختکوش سردار بوکان را با برتری ۲بر یک از پیش رو برداشت. چیزی نمانده بود سردار بوکان به مهم‌ترین شگفتی‌سازی فصل جاری جام‌حذفی تبدیل شود، اما این اتفاق رخ نداد. حالا استقلال و سایپا باید به میزبانی آبی‌پوشان پایتخت رودرروی یکدیگر قرار بگیرند و حریف نفت آبادان را در مرحله یک‌چهارم نهایی مشخص کنند. نیازی به توضیح نیست که مسابقه امروز از جهات مختلف بسار حساس و سرنوشت‌ساز است.

علی دایی که با سه قهرمانی جام‌حذفی به نوعی متخصص این تورنمنت شناخته می‌شود، می‌داند که کارش برای سهمیه گرفتن از مسیر لیگ بسیار دشوار است و باید روی جام‌حذفی متمرکز شود. در سمت مقابل استقلال هم مثل چند فصل گذشته مسابقات لیگ را ضعیف شروع کرده و فعلا نیم‌نگاهی به جام‌حذفی دارد. استقلال پارسال قهرمان این رقابت‌ها شد و همان قهرمانی نقش مهمی در ماندگاری شفر ایفا کرد. طبیعی است که با این شرایط، آنها هم انگیزه مضاعفی برای حضور در این مسابقه داشته باشند. دایی با جنجال‌های هفته گذشته برابر پرسپولیس نشان داد تحت هیچ شرایطی حاضر به از دست دادن حتی یک بازی نیست و به این ترتیب انتظار می‌رود او امروز هم روز شلوغی را در ورزشگاه آزادی پیش‌رو داشته باشد. استقلال در این بازی پژمان منتظری را به دلیل مصدومیت و وریا غفوری را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و به این ترتیب انتظار می‌رود از بین خسرو حیدری یا فرشاد محمدی‌مهر، یک نفر بعد از مدت‌ها به ترکیب اصلی برگردد.

در سمت مقابل نیز همه نگاه‌ها به مهدی ترابی دوخته خواهد شد؛ خرید نیم‌فصل دوم پرسپولیس که درگیری‌اش در بازی لیگی با طارق همام حواشی زیادی به دنبال آورد و بعید است امروز استقبال جالبی از او صورت بگیرد. هر سه خرید زمستانی سرخ‌ها یعنی ترابی، سروش رفیعی و مهدی شیری در لباس تیم فعلی‌شان نمایش ضعیفی برابر استقلال داشتند و مهدی ترابی امروز فرصت خواهد داشت که این طلسم را بشکند. در مورد محل برگزاری مسابقه امروز حرف‌و‌حدیث‎‌های زیادی وجود داشت. در شرایطی که برخی مسوولان به دلیل آماده‌سازی ورزشگاه آزادی برای میزبانی از فینال لیگ قهرمانان آسیا اصرار داشتند استقلال در ورزشگاه دیگری میزبان بازی باشد، آبی‌ها از حق‌شان برای برگزاری بازی در آزادی کوتاه نیامدند و قرار شد دیدار امروز با شرایط ویژه در همین استادیوم برگزار شود. گفته شده کارگران امروز تا یک ساعت قبل از بازی مشغول کار خواهند بود!

ماموریت پدیده و تراکتور

در شرایطی که همه حواس‌ها معطوف به فینال لیگ قهرمانان آسیا و نیز مسابقه حذفی استقلال و سایپا است، رقابت‌های هفته یازدهم لیگ برتر هم از فردا با برگزاری چهار مسابقه آغاز خواهد شد. در این روز پدیده صدرنشین در برابر نساجی مازندران به‌دنبال ادامه شگفتی‌سازی است و تراکتورسازی هم به تداوم روزهای خوبش در زمین پیکان می‌اندیشد. برنامه مسابقات فردا به این شرح است:

استقلال‌خ................ نفت مسجدسلیمان-۱۵:۳۰

سپیدرود....................... پارس‌جنوبی‌جم -۱۵:۳۰

پدیده............................. نساجی مازندران -۱۶:۰۰

پیکان................................... تراکتورسازی -۱۶:۴۰