دعوا بر سر دومی!

نفت تهران - ذوب‌آهن اصفهان

قلعه‌نویی یک امتیاز بیشتر از دو رقیب تعقیب‌کننده‌اش دارد و مقابل تیم سقوط کرده و بی‌انگیزه نفت کار راحتی دارد. برنده این مسابقه قاعدتا باید ذوب‌آهن باشد مگر اینکه تیم سقوط‌کرده نفت تهران بخواهد اعاده حیثیت کند. نفت تهران ۵ شکست متوالی داشته و بعید است از نظر فنی حرفی برای گفتن مقابل ذوب‌آهن داشته باشد. ذوبی‌ها در ۶ بازی اخیر خود شکست نخورده‌اند و بهترین تیم دور برگشت هستند. به همین دلیل خیلی‌ها تیم اصفهانی را نایب قهرمان این فصل لیگ برتر می‌دانند. مگر اینکه اتفاقی خارق‌العاده در این بازی رقم بخورد. برای اعتماد به نفس ذوب درمصاف آسیایی با استقلال هم بهتر است که درجدول بالاتر از آبی‌ها کار را به پایان ببرند.

سپاهان – استقلال

شاید اگر وضعیت نفت تهران آنقدر وخیم نبود اکنون سپاهان با استرس باید مقابل آبی‌پوشان تهرانی به میدان می‌رفت تا با گرفتن امتیاز به لیگ یک سقوط نکند! به هر حال زردپوشان اصفهانی در این هفته هم کار راحتی ندارند. سپاهانی‌ها از ۴ بازی گذشته خود دو برد و دو باخت کسب کرد‌ه‌اند. استقلال هم که در بهترین شرایطش قرار دارد برای پیروزی به میدان می‌رود ولی باید منتظر معجزه باشند تا شاید نفت از ذوب‌آهن امتیاز بگیرد و آنها بتوانند با شکست دادن سپاهان به‌عنوان نایب قهرمانی برسند.

پیکان - سایپا؛ دربی خودروسازان

دربی خودروسازان برای مدیران صنعتی دو کارخانه اهمیت فراوانی دارد. البته پیکان در صورت برد هم از رده پنجم بالاتر نمی‌آید اما اگر نتواند سایپا را ببرد ممکن است دو پله در جدول لیگ سقوط کند. سایپا هم برای رسیدن به رتبه دوم که هفته پیش آن را از دست داد تلاش می‌کند و فقط در صورتی می‌تواند به هدفش برسد که استقلال و ذوب‌آهن مقابل حریفانشان به پیروزی نرسند. البته اگر استقلال قهرمان جام‌حذفی شود در آن صورت امکان دارد که شاگردان دایی با کسب رتبه سومی هم فصل آینده آسیایی شوند.

جمعه ۷ اردیبهشت ۹۷

سپاهان- استقلال تهران................................۱۷:۰۰

گسترش فولاد- پدیده ..............................۱۷:۰۰

فولاد- تراکتورسازی ...................................۱۷:۰۰

پیکان- سایپا ................................................۱۷:۰۰

نفت تهران- ذوب‌آهن ................................۱۷:۰۰

سیاه‌جامگان- پارس‌ جم ...........................۱۷:۰۰

نفت آبادان- استقلال خوزستان ............. ۱۹:۱۵

پرسپولیس- سپیدرود ............................... ۱۹:۱۵