فرصت طلایی احداث باغ بادام در فصل پاییز را از دست ندهید

رپرتاژ آگهی: پس فرصت طلایی و بی‌نظیر خرید برترین ارقام بادام از رویال نهال و احداث باغ آن در فصل پاییز رو از دست ندهید!!!! نهال بادام رقمی فوق العاده پولساز، مقاوم با حساسیت پایین در برابر تنش‌های محیطی و انواع بیماری‌هاست، به عبارتی ساده‌تر بین رقم‌های مثمر نهال بادام ناز و ادای کمتر و صرفه اقتصادی بیشتری داره.

 از سرمایه‌گذاران حرفه‌ای گرفته تا باغداران مبتدی می‌توانند با کاشت این رقم و محصول پرتقاضا و ارزآور آن بالاترین بهره‌برداری اقتصادی توام با درآمدهای بیش از ۲ میلیارد را به عینه مشاهده کنند. بسیاری از باغداران علی رغم صرف هزینه کشت و پرورش نهال بادام و مراقبت‌های بهینه، بازدهی و بهره‌وری لازم را از سطح باغات خود تجربه نمی‌کنند.

بدیهیه که پرورش نهال بادام تنها کشت و آبیاری اون نیست از آماده سازی زمین گرفته تا انتخاب بهترین نهال و نهالستان و اقلیم تا پرورش و متدهای باغداری و برداشت محصول همگی از جمله فاکتورهای تاثیرگذار در موفقیت نهایی و تولید محصولات با کیفیت، پرتناژ و کاملاً ارگانیک است. پاییز می‌تونه اون فرصت طلایی باشه که دوباره از صفر شروع کنید و حتی نهال‌های کم بازده قدیمی و ضعیف خودتونو با رقم‌های پیوندی و با کیفیت بادام جایگزین کنید.

بادام نهالی جذاب و سودده برای باغداری راحت و کم زحمت

 شاید با خودتون فکر کنید چرا به جای گردو یا دیگر میوه‌ها بادام بکاریم؟؟؟؟ در وهله اول باید بگوییم محصول نهال بادام جزو خشکبار پرفروش، مقوی و همتراز با گردو است که از بازارهای گسترده و فروش تضمینی برخوردار است. اما یه مزیت فوق العاده اش اینه که برای تمامی اقلیم‌ها سازگار بوده و به دلیل مقاومت فوق العاده و بی‌نظیر زحمات پرورش و  هزینه نگهداری اون بسیار کمتر است.

 مضاف بر اینکه در این اوضاع تغییرات اقلیمی، تنش‌های آبی و معضل خشکسالی نهال بادام یکی از برترین رقم‌های با نیاز آبی کم و استقامت بالا در برابر گرما خشکی و کم آبیست. نهال بادام همون رقمیه که  با احتساب قیمت امروزی محصول خشک آن در بازار و تراکم کاشت ۶۲۵ اصله نهال و باردهی ۵ الی ۶ تنی در هکتار به راحتی رویای درآمدهای بیش از ۲ میلیاردی را برایتان به واقعیت تبدیل می‌کند.

 این نهال انواع مختلف دارد که علاوه بر جوابدهی ایده‌آل در مناطق گرمسیری با آبیاری اصولی، امکان پرورش دیم ان در مناطقی با میانگین بارشی بالای ۵۰۰ میلی‌متر هم وجود دارد. نهال بادام حتی برای زمین شور، آهکی و سنگلاخی هم جوابه.

Picture2

بهترین زمان کاشت نهال بادام

 تعیین بهترین زمان کاشت بادام منوط به بررسی اقلیم آب و هوایی منطقه و نوع نهال بادام است. برای مناطق سردسیری و کوهستانی که امکان کشت دیم و نیمه دیم بادام با کمترین هزینه وجود دارد بهترین زمان کاشت فصل پاییز است. در این فصل خزان، برگ ریز و زیبا ریشه‌های سطحی نهال بادام به راحتی به دلیل تعادل دمایی و نبود سرما و گرمای بیش از حد با زمین اخت پیدا کرده و به جهت شروع بارش‌ها استقرار آن در خاک بهتر انجام می‌شود. این رقم از پاییز تا اوایل بهار نیاز سرمایی خود را به بهترین نحو تامین کرده و با گرمایش تدریجی زمین، بهترین عملکرد و شکوفایی رو خواهد داشت.

کاشت نهال در شرایطی که زمین مرطوب باشد می‌تواند باعث گسترش و شیوع انواع بیماری‌های باکتریایی و عفونت‌های قارچی شده و با کاهش بهره‌وری نهال نابودی آن را رقم بزند. همچنین کاشت این رقم در خاک‌هایی با درصد رسی بالا، ان را در برابر انواع بیماری‌های خاکی مستعد میکند. لذا فصل پاییز بهترین زمان و  خاکی با زهکشی عالی، عناصر غذایی بالا و سست و شنی با ph 5/5 الی ۸/۵ بهترین بستر است.

Picture3

تجاری ترین ارقام بادام برای مناطق سردسیر

  1. نهال بادام فرانیس: یکی از هوشمندانه‌ترین انتخاب‌ها برای داشتن باغاتی پرمحصول نهال بادام فرانیس دیرگل با باردهی ۴ تن محصول مرغوب در هکتار است. این نهال باردهی اولیه خود را از سال سوم و باردهی اقتصادی را در سال ۷ آغاز می‌کنند. دارای میوه‌ای ۵ گرمی با ۴۲ درصد مغز است. این رقم فرانسوی  مقاوم به سرمای بهاره می‌تواند 25

کیلو باردهی در سال با عمر اقتصادی ۴۰ سال داشته باشد.

  1. نهال بادام تونو : نهال بادام تونو سردسیری به دلیل عملکرد فوق العاده در برابر سرما مناسب است. این رقم دارای باردهی خوشه‌ای با پوسته سنگی و راندمان تولید ۵ تن در هکتار است. رقمی دیرگل مقاوم به سرما، خودگرده افشان و پایه کوتاه.

  2. نهال بادام آذر : محبوب‌ترین رقم زود بازده، دیرگل با پوست نیمه کاغذی در مناطق سردسیری و کوهستانی با بادام آجیلی نهال بادام آذر است. این رقم دارای باردهی 25 کیلو در سال و عمر بازدهی ۳۵ سال بوده و مقاومت فوق العاده‌ای در برابر بیماری‌ها سرما و یخبندان دارد.

  3. نهال بادام رامسکا: از دیگر رقم‌های محبوب بین باغبانان با ویژگی‌های منحصر به فرد و سازگار با اکثر مناطق آب و هوایی نهال بادام رامسکا با باردهی ۲۶ کیلویی است که بسیار در برابر سرما، گرما، خاک شورو کم آبی مقاوم است. اگرچه این رقم در مناطق سردسیری کشت می‌شود اما توانمندی آن در برابر خشکی و کم آبی آن را به رقمی محبوب در مناطق نیمه گرمسیر نیز تبدیل کرده است.

Picture4

 نهال‌های بادام ثروت آفرین  برای کاشت در مناطق گرمسیر

  • نهال بادام شاهرودی: یکی از بادام‌های گرمسیری با ۴۵ سال عمر مفید و اقتصادی نهال بادام شاهرودی است این رقم زود بازده از سال اول کاشت بوده و جز ارقام پایه کوتاه است که از سال سوم باردهی اقتصادی آن آغاز می‌شود. محصول بادام شاهرودی پوسته سنگی بوده، در فواصل کاشت ۴ در ۴ کشت می‌شود. دارای باردهی ۴.۵ الی ۵ تن در هکتار با میوه سه گرمی و مغز ۳۰ درصد است.

  • نهال بادام مامایی: مامایی یکی از مقاوم‌ترین ارقام نسبت به خشکی و کم آبیست. سازگارترین رقم برای مناطق معتدل و نیمه گرمسیری بوده و دارای میوه‌ای بازارپسند با طعمی بی‌نظیر و مغز شیری و سنگین است. نیاز آبی کم، ریشه‌های گسترده و پوست سنگی بودن محصول آن باعث توانمندی آن در مناطق کم آب و گرمسیری شده است.

  • نهال بادام حریر: از گزینه‌های دیگر کاشت برای در مناطق گرمسیری نهال بادام حریر رقمی میانگل و مقاوم به گرما و سرما است. این رقم از سال سوم باردهی خود را آغاز می‌کند و نیاز به رقم گرده افشان بادام تاجری برای شکوفایی بهتر دارد. این رقم دارای باردهی ۵ تن در هکتار بوده و اگرچه محدودیت کاشت نداشته اما بهترین عملکرد را در ارتفاعات ۳۰۰ تا ۱۵۰۰ متری دارد.

خرید نهال

خرید نهال بادام با تخفیف ویژه در جشنواره فروش پاییزه رویال نهال

 اگر دوست دارید رشد نهالتون یه سال جلوتر بیفته و بهترین ریشه زایی و ریش دوانی رو از نهال بادام خود شاهد باشید در جشنواره فروش پاییزه نهال‌های بادام رویال نهال شرکت کنید. نهالستان رویال نهال (مهندس آرمین قاسمی) تولید کننده انواع نهال‌های پیوندی اصلاح شده بادام در حاصلخیزترین بستر به دست کادری متخصص با تجهیزات کشاورزی نوین است. رویال نهال رقم‌های اصیل و با کیفیت را با تضمین اصالت و گارانتی مرجوعی با قیمتی باورنکردنی در اختیار باغداران عزیز قرار می‌دهد. پس جهت خرید نهال بادام همین حالا با ما در ارتباط باشید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۴۴۴۵۲۳۱۵۲۰

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.