خرید نهال گردو دیرگل و مقاوم به سرما

در ادامه مقاله با ما باشید تا با  رقم اختصاصی این شرکت بیشتر اشنا شوید:

گردو ژنوتیپ رویال تیپ7 تولید اختصاصی شرکت رویال نهال جز ارقام کاملا دیرگل و مقاوم به سرماست، در زمستان تا دمای زیر 25 درجه را تحمل می کند.همانطور که می دانید مهمترین ملاک در انتخاب رقم نهال گردو مناسب هر منطقه سنجش ارتفاع از سطح دریا ان منطقه می باشد بیشتر ارقام نهال گردو خارجی از جمله گردوهای چندلر، فرنور، کانادایی و...  ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ را متحمل نیستند اما در مقابل رقم گردو ژنوتیپ۷ از سطح ارتفاع ۳۰۰تا ۳۴۰۰ را تحمل کرده و عملکرد مطلوبی دارد با توجه به این نقطه گردو ژنوتیپ ۷ مناسب کاشت در مناطق نیمه سردسیر، سردسیر و نیمه گرمسیر می باشد.

البته فراموش نکنید گردوهای ژنوتیپ تولید شده در ایران تیپ های مختلفی دارند از جمله تیپ۹،۸،۲۱،۳۰،۱و۳ که با وجود پاکوتاه و پر بار بودن تحمل دمایی خیلی پایینی داشته و در ارتفاعات بالاتر دچار سرمازدگی می شوند پس می توان نتیجه گرفت گردو ژنوتیپ۷ تنها رقمی می باشد که با اکثریت اب و هوای نقاط ایران سازگاری دارد.

البته سرمازدگی گردوهای محلی و خارجی یکی از مشکلات باغداران یا حتی کسانیست که قصد کشت نهال گردو را دارند مشکلی دیگری که باغداران سنتی گردو رنج می برند مسئله پابلند بودن درختانشان می باشد حتی این مسئله چنان جدی می باشد که هر ساله در هنگام برداشت محصول ناچیز از درختان سربه فلک کشیده خیلی از کارگران قربانی می شود با کشت گردو ژنوتیپ۷ دیگر نیاز نیست که استرس چیدن محصول گردو را داشته باشید زیرا درختان گردو ژنوتیپ۷ به جای ارتفاع بیشتر گسترده می باشند و تاج پهنی پیدا می کنند نهایت ارتفاع گردو ژنوتیپ ۷ به ۴ تا ۵/۴ می رسد در قیاس با گردوهای سنی با ارتفاع۳۰متری کاملا پاکوتاه محسوب می شود با توجه به جثه کوچک این رقم شما می توانید این رقم را با فاصله ۶*۶ کشت کرده و در هر ۱۰۰۰متر زمین ۳۰اصله از این نهال را کشت نمایید. با ادامه مقاله و اشنایی بیشتر با مزیت های گردو ژنوتیپ۷ به این رقم بیشتر علاقه مند خواهید شد.

همانطور که در تصویر بالا مشاهده می فرمایید یک واریته از ژنوتیپ 7که توسط شرکت رویال نهال توسعه یافته است و در سال اول زمانی که در خزانه بوده،شروع به بار دادن کرده است بله درسته دیگر نیاز نیست برای دیدن بار گردو کاشته شده 10یا 15 سال منتظر بمانید گردو ژنوتیپ رویال باردهی خود را از سال اول شروع کرده و در سال چهارم به بار اقتصادی خود می رسد

البته در سال های اول و دوم برای رشد بهتر نهال بهتر است محصول روی گردو حذف گردد اما در سال سوم به بعد می تواند بار خود را نگه داشته و سال چهارم می تواند 10تا15 کیلو بار خشک با پوست چوبی دهد البته این ارقام باردهی نهایی این رقم ژنوتیپ7 محسوب نمی شود، اوج باردهی درختان بالغ گردو ژنوتیپ 7 از سن 6 سالگی به بعد بوده که می تواند 50الی70 کیلو باردهی گردو با پوست خشک چوبی داشته باشد .با توجه قیمت بالای محصول گردو ژنوتیپ در بازار شما می توانید در سال چهارم از این رقم گردو برداشت اقتصادی داشته باشید.

با وجود باردهی خوشه ای گردو ژنوتیپ7 خوشه های ان به حالت انگوری نبوده و در هر خوشه 4یا5 تا گردو وجود دارد این خصوصیت سبب شده اندازه محصول ان ریز نباشد. محصول گردو ژنوتیپ کاملا درشت بوده و هر کدام از گردوها 15 الی16 گرم وزن دارند با توجه به دارا بودن اصالت ایرانی، درشتی محصول ،درصد چربی بالا و پوست کاغذی بودن محصول ان، بازار فروش بالایی داشته و کاشت و احداث باغ ان کاملا مقرون به صرفه می باشد.

ازدیگر مزیت های برتر گردو ژنوتیپ رویال خود گرده افشان بودن ان می باشد به طوری که ارقام خارجی برای باردهی حتما نیازمند و محتاج رقم گرده افشان می باشند و از انجایی که که گرده افشانی درختان گردو توسط باد انجام می گیرد درفصل بهار هنگام بارندگی عملیات گرده افشانی دچار اخلال شده و در نتیچه بیشتر گل های ماده ریزش پیدا می کنند یا اگر تبدیل به گردو شوند دارای مغز پوچ خواهند شد پس خاصیت اپومیکسی رقم گردو ژنوتیپ 7 سبب برتریت ان نسبت به ارقام دیگر می باشد گردوژنوتیپ 7 تک پایه می باشد به این صورت که شاتون های نر و ماده روی یک پایه تشکیل می شوند

به دلیل خصوصیات و مزیت های برتر شاید برای خیلی عزیزان سوال باشد که ایا این گردو تراریخته است؟ پاسخ منفیست .هیچ گونه دستکاری ژنتیکی در اصلاح این گردو به کار نرفته است رقم گردو ژنوتیپ 7 کاملا اصلاح شده طبیعی و ارگانیک می باشد و به دلیل اصلاح شده بودن طبیعی دارای عمر بالای 100سال می باشد

نهال های گردو ژنوتیپ رویال تولید شده به حالت ریشه بازدر خزانه می باشد از انجایی که نهال ریشه لخت پر ریشه بود و هزینه ارسال ان نیز کمتر و دارای سایز بزرگتری می باشد و مهم تر از همه اسوده خاطر هستید از لحاظ عاری بودن ریشه از بیماری های قارچی و پوسیدگی ریشه بنابراین برای احداث باغات گردو به صورت هکتاری ما نهال های ریشه لخت را به شما توصیه می کنیم.

نهال های ریشه لخت در هنگام ارسال توسط بیل مکانیکی از خزانه کنده شده و به صورت کاملا استاندارد پرالیناژ، بسته بندی شده و در سریع ترین زمان توسط شرکت اتوبوسرانی در اختیار شما عزیزان قرار می گیرد. نهال های ریشه باز مقرون به صرفه تولید شده در نهالستان رویال نهال تحت نظارت مهندسین کشاورزی هم اکنون فقط با قیمت 120هزار تومن با همان قیمت پارسال اماده تحویل به باغداران عزیز می باشد.

اگرچه راه اندازی باغ گردو بسیار پرهزینه به نظر می اید اما با توجه به  قیمت نهال گردو ژنوتیپ رویال به دلیل تولید و عرضه عمده با همان قیمت پارسال، امروزه احداث باغ گردو ژنوتیپ بسیار مقرون به صرفه می باشد. با توجه به استقبال بی نظیر شما عزیزان از گردو ژنوتیپ رویال هر ساله بخش قابل توجهی از زمین های بایر در ایران زیر کشت و احداث باغ این رقم درامده اند.

شرکت رویال نهال همیشه، قبل و بعد از فروش با شما هست تمامی سوالات شما با خدمات پشتیبانی تلفنی قبل و بعد از فروش است.

نهال گردو ژنوتیپ 7 را بدون واسطه با قیمت پایین تری مستقیم از شرکت رویال نهال تهیه فرمایید شرکت رویال نهال را فقط با رویال نهال ارمین قاسمی و شماره های زیر بشناسید توجه داشته باشید فقط نهال های تهیه شده از این شرکت دارای تضمین می باشند و در صورت خرید نهال از دلا لان این شرکت هیچ گونه تضمین و مسولیتی در قبال ان ها ندارد، (حداقل سفارش ۲۰ اصله) جهت خرید نهال گردو با شماره های زیر با ما در تماس باشید.

۰۹۱۴۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۳۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۲۰۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۲۱۸۱۱۵۲۰

۰۹۰۱۱۸۱۱۵۲۰

 

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.