خرید نهال گردو سرسیری از نهالستان معتبر

 اما امروزه با پیشرفت دانش کشاورزی رویال نهال با تولید و اصلاح گردو ژنوتیپ ۷ توانسته است این مشکل را حل نماید. این رقم با خصوصیت بارز دیرگل بودن مناسب کاشت در مناطق کوهستانی و نیمه سردسیر می باشد زمان گلدهی گردو ژنوتیپ ۷ بستگی به شرایط اب و هوایی منطقه دارد اما به طور میانگین می توان گفت گلدهی ان از نیمه اول اردیبهشت ماه شروع می شود تا اوایل خرداد.

با خرید و کاشت نهال گردو ژنوتیپ۷ در مناطق سردسیر می توانید باغات خود را در برابر سرما ایمن کنید.گردو ژنوتیپ ۷ علاوه بر دیرگل بودن، زود خزان نیز می باشد و محصول ان شهریور ماه برداشت می شود این خصوصیت سبب محفوظ ماندن ان در برابر سرمای زمستان می شود و شاخه های ان در زمستان دچار سیاهی و سوختگی نمی شوند.

نهال گردو

نیازهای محیطی و شرایط پرورش نهال گردو ژنوتیپ 7 :

نهال گردو ژنوتیپ 7 چنان سازگار با شرایط مختلف محیطی دارد که ان را برای کاشت در اکثر مناطق میهن عزیزمان مناسب کرده است .

از انجایی که نهال ژنوتیپ7 بسیار کم توقع است در طیف وسیعی از مناطق اب و هوایی کشور عزیزمان ایران با اقلیم های مختلف اعمم از مناطق معتدل، نیمه گرمسیر، نیمه سردسیر ، سردسیر سازگاری دارد و قابل کشت است . نیاز ابی نهال با توجه به منطقه کشت و شرایط اب و هوایی و جنس خاک تعیین میشود ولی در حالت کلی هر 7 روز یکبار بین 50 تا 70  لیتر نیاز ابی دارد توجه نمایید از افراط و تفریط درابیاری پرهیز نمایید و ابیاری را کنترل شده و منظم انجام دهید نا گفته نماند که این گردو فقط 5 ماه از سال نیازمند ابیاری می باشد.

بهترین خاک بستر کشت نهال گردو ژنوتیپ خاک لومی شنی است که زهکشی مناسبی دارد همچنین در خاک هایی که   PHان بین 5/6 تا 7 است بازدهی مناسبی دارند . از انجایی که نهال ژنوتیپ7مقاوم به اکثر افات و بیماری هاست نیاز به سمپاشی خاصی ندارد. این رقم پا کوتاه است و حداکثر ارتفاع ان 5/4 متر است و به دلیل پاکوتاه بودن فاصله کشت ان 6*7 بوده که تعداد نهال قابل کشت در هکتار بالا می رود و حدود 230 نهال درهکتار میتوان کاشت .

گردو ژنوتیپ7، رقمیست که هیچ نهال گردویی نمی تواند ادعای رقابت با ان را داشته باشد، چرا که دارای ویژگی هایی است که بسیار منحصر به فرد است.

در ادامه مقاله به ویژگی هایی اشاره میکنیم که وقتی سخن از برتری گردو ژنوتیپ 7 به میان می اید صحت گفته های ما اثبات شود :

  • بارزترین ویژگی نهال گردو ژنوتیپ 7 خود گرده افشان بودن ان است و برای باروری نیازی به شریک ندارد  این ویژگی موجب موفقیت عمل گرده افشانی شده و حتی توانایی نگهداری میوه توسط درخت بالا رفته ودرصد ریزش بسیار پایین می اید و همچنین سبب می شود مغز تمامی گردو ها توپر شود

  • دومین ویژگی نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 دیر گل بودن و مقاومت فوق العاده ان در برابر سرماست که به جرات میتوان گفت 20 تا 30 روز دیرتر از سایر ارقام گردو شروع به گل دهی می نماید و از سرمای بهاره در امان است ضمن دیر گل و دیر برگ ده بودن زود خزان نیز بوده و حتی سرمای پاییز نیز به ان اسیب نمی رساند .

  • گردوی ژنوتیپ رویال تیپ 7 تنها گردویی است که از سطح ارتفاع 0 تا 3400 متر از سطح دریا قابل کشت با بازدهی بالاست و همچنین این نهال هم در برابر سرما هم گرما مقاوم است این  در حالیست که سایر ارقام در اثر سرما و یا گرما دچار اسیب میشوند .

  • باردهی  گردو ژنوتیپ7 به حالت لترال می باشد در واقع زمانی که شما نگاه جزیی به درخت می اندازید روی تمام شاخه های ان بار گردو را به وضوح میبینید حتی این باردهی بالا باعث ریز شدن محصول نمیشود و هر گردوی ژنوتیپ تیپ 7 بین 16 تا 18 گرم وزن دارد  که درشتی ان امریسیت بارز

  • باردهی بالا و خوشه ای نهال گردو ژنوتیپ تیپ 7 باعث تمایز ان از سایر تیپ های ژنوتیپ شده ، این رقم در هر هکتار رقمی بالغ بر 10 تا 12 تن باردهی دارد این در حالیست که سایر ارقام در بهترین حالت خود بین 4 تا 5 تن در هکتار بار میدهند

از جمله دیگر ویژگی های نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ ۷ که برتری ان را از سایر ارقام به اثبات میرساند میتوان به موارد زیر اشاره نمود :

سازگاری نهال با رنج دمای ۴۵+ و ۲۰-، پا کوتاه بودن نهال، عمر اقتصادی بالا، توپر بودن محصول ( به هیچ عنوان مغز گردو پوچ نمیشود)، پوست کاغذی و سفید، درصد بالای چربی و روغن بالای مغز، محصول درشت و بازار پسند که باعث شده محصول قابلیت صادرات داشته باشد و از همه مهم تر نهال گردو ژنوتیپ بسیار کم توقع است و با کمترین میزان رسیدگی کوددهی و سمپاشی و هرس بیشترین بازدهی را دارد.

خرید نهال گردو

در ادامه مقاله به محاسبه سود اقتصادی کشت و پرورش نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 خواهیم پرداخت با ما همراه باشید .

حتی اگر سرمایه اولیه کم و یا متوسطی برای شروع و پرورش گردو را دارید تردید نکنید چرا که گردوی ژنوتیپ 7زود بازده بوده و ازهمان سالهای اولیه بازگشت سرمایه دارد حتی با سود حاصل میتوانید باغ خود را گسترش دهید و دو چندان سود داشته باشید .

علاوه برسرمایه اولیه ، هزینه پرورش و نگهداری نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 نیز بسیار پایین است دلیل پایین بودن این هزینه این است که نهال گردو ژنوتیپ اصلاح شده طبیعی است و ضمن اینکه هیچ ضررری برای بدن فرد ندارد و تراریخته نیست، صفات و ویژگی های مثبت ان قوت یافته و از صفات منفی ان کاسته شده و در مقابل انواع بیماری ها و افات و همچنین تنش های محیطی اعمم از گرما و سرما مقاوم شده . طبیعی است نهالی که دچار بیماری نشود و سرما بدان اسیب نزند و مقاوم به تنش های محیطی باشد نه تنها هزینه ها نگهداری ان به نزدیک صفر میرسد بلکه پرورش ان صد در صد توجیه اقتصادی خواهد داشت .

بر اورد سود و در امد حاصل از پرورش نهال گردو ژنوتیپ رویال تیپ 7 :

  اگر احداث باغ گردو را با یک هکتار شروع کنید با هزینه اولیه اندک خرید نهال (قیمت هراصله نهال ۲ساله ۱۳۰هزار تومان) در همان سالهای ابتدای کاشت ضمن برگشت سرمایه چند برابر میتوانید سود کنید هر درخت بالغ گردو ژنوتیپ بین ۵۰ تا ۷۰ کیلو باردهی  با پوست خشک چوبی دارد با توجه به اینکه قیمت گردو با تورم و همچنین قیمت طلا و ارز تغییر میکند و بروز میشود، در حال حاضر قیمت گردو ژنوتیپ۷ در بازا ۲۰۰ هزار تومان است در نظر داشته باشید که اگر در سال پنجم هر درخت حدود ۲۰ کیلو باردهی داشته باشد جمع ان در یک هکتارحدود ۵/۴ تن می شود. که با احتساب قیمت ۲۰۰ هزار تومان برای هر کیلو سود حاصل ۹۲۰.۰۰۰.۰۰۰ تومان در سال پنجم خواهد بود که رقم قابل توجه است.

خرید نهال

رقم فوق العاده گردو ژنوتیپ7 را که قابل قیاس با تیپ های دیگر نمی باشد را تنها می توانید ازشرکت رویال نهال مهندس ارمین قاسمی تهیه نمایید ،گردو ژنوتیپ رویال به دلیل تولید اختصاصی این شرکت دارای گواهی بهداشت و گواهی اصالت بوده و کیفیت نهال ها کاملا تضمینی می باشد. (حداقل ارسال 30 اصله )

با کارشناسان نهالستان رویال نهال از طریق واتساپ، تلگرام و روبیکا و یا تماس تلفنی با شماره های زیر در تماس باشید:

09141811520

09301811520

09201811520

09021811520

09011811520

جهت اطلاعات بیشتر و خرید نهال گردو به سایت NAHAL۱۱۰ دات آی آر مراجعه نمایید.

تولید محتوای بخش «وب گردی» توسط این مجموعه صورت نگرفته و انتشار این مطلب به معنی تایید محتوای آن نیست.